وزیر نیرو گفت در سفر به بغداد و دیدار با مقامات این کشور حدود ۷۰۰ هزار دلار از طلب ایران بابت صدور گاز به عراق را دریافت کرده است.

۷۰۰ هزار دلار از بدهی گازی عراق به ایران پرداخت شد/دلیل خاموشی شبانه معابر

قدس آنلاین: رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در باره نتایج سفر شبه عراق در زمینه صادرات برق، اظهار کرد: دیروز مسئول هیئتی بودم برای پیگیری مسائل مربوط به توسعه روابط اقتصادی دو کشور و به عراق رفتم و با وزاری برق، تجارت و روسای کل بانک مرکزی و بانک تجارت عراق گفتگو داشتم. امیدواریم اجلاس پیش رو منجر به توسعه روابط شود.

وی عنوان کرد: در خصوص مطالبات مربوط به صادرات برق و گاز به عراق جلسات خوبی برگزار شد و توافقات خوبی صورت گرفت. بخشی از مطالباتمان، یعنی چیزی حدود ۷۰۰ هزار دلار دریافت کردیم.

اردکانیان در ادامه با بیان اینکه فردا پنجشنبه در پویش هر هفته الف-ب ایران پروژه‌هایی در آذربایجان غربی، اردبیل و اصفهان افتتاح خواهیم کرد، گفت: با این تعداد افتتاح ان شاءالله ۱۹۰ پروژه به بهره برداری خواهد رسید. از مهمترین آنها افتتاح سد کانی‌سیپ در آذربایجان غربی است و فردا افتتاح رسمی خواهد شد.

وی در باره علت خاموشی معابر و اتوبان‌ها که موجب بروز مشکلاتی برای تردد  مردم در شبها شده است هم، گفت: طبیعتاً وقتی در اوج گرما در تابستان یا در آستانه فصل سرد در زمستان هستیم طرح‌های مدیریت مصرف با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه  عادت صحیح مصرف کردن را باید در تمام ابعاد به کار بگیریم، افزود: ما دغدغه تامین گاز مورد نیاز برای نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها هستیم و سعی می‌کنیم در بخش‌هایی که نیاز به اصلاح دارد تصمیماتی اتخاذ شود. یکی از این موارد، خاموشی در معابری است که مشکلی ایجاد نکند. اگر در شهرهایی مشکلاتی ایجاد کرده یا ایجاد کند، برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.