اهالی روستای جوزان از توابعِ بخش مرزی باجگیران که از اعتبارات دولتی برای تعویض شبکه فرسوده آب ناامید شده اند، با کمک جهادگران بسیجی توانستند پس از سال‌ها این شبکه ۳۰ ساله قدیمی را تعویض کنند.

دولتی‌ها پای کار نیامدند؛ جوانان دست به کار شدند/ محرومیت‌زدایی  در باجگیران به سبک جهادگران بسیجی

به گزارش قدس آنلاین، قرار بود برای بهره‌برداری از چند طرح جهادی به منطقه مرزی باجگیران برویم، پس با همراهی فرمانده سپاه ناحیه قوچان و تعدادی از گروه‌های جهادی عازم این منطقه شدیم.

پس از حدود ۴۵ کیلومتر رانندگی در جاده اصلی و سپس جاده فرعی و برفی به روستای جوزان رسیدیم، روستایی شهیدپرور که نزدیک به ۲۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، مشخص بود اهالی روستا از ساعت‌ها قبل در انتظار حضور بچه‌های جهادگر و سپاه برای افتتاح یک طرح هستند.

خبری از مسؤولان دولتی نبود، البته به‌رسم ادب بخشدار منطقه مرزی باجگیران و معاون اداره آب و فاضلاب قوچان حضور داشتند، اما بازهم نگاه مردم به دستان یاریگر سپاه و جهادگران بسیجی است، استقبال گرمی از گروه اعزامی شد، پس از خوش‌آمد گویی اهالی روستا و پیش از افتتاح، فرمانده سپاه ناحیه قوچان در سخنانی کوتاه گفت: این روستا یکی از روستاهای انقلابی و شهیدپرور این شهرستان به شمار می‌رود و باید زودتر مشکل آب اهالی آن حل می‌شد.

سرهنگ علی زرقانی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید مطالبه‌گری جدی از مسؤولان داشته باشند تا سایر مشکلات مردم به‌ویژه در روستاها حل شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است و هر جا احساس شود مردم نیاز به کمک دارند به‌عنوان خادم پای‌کار آمده و برای کمک به آنان در وسط میدان قرار می‌گیریم.

وی یادآور شد: خدمات نظام اسلامی به برکت انقلاب و خون پاک شهدا امروز در گوشه گوشه این خاک گسترش‌یافته است و مسیر جهاد، خدمت و ایثارگری همچنان ادامه دارد.

هنگام صحبت‌های فرمانده سپاه ناحیه قوچان یکی از اهالی روستا آرام به من گفت، خدا خیرشان بدهد، اما کاش مسؤولان هم به فکر مردم روستایی بودند و مشکل کمبود آب این روستا را برطرف می‌کردند تا حداقل در شبانه‌روز آب به‌اندازه داشته باشیم نه اینکه فقط در ساعت‌هایی کوتاه.

بهانه دستگاه‌های دولتی از نبود اعتبار برای تعویض شبکه فرسوده آب روستا

دهیار روستای جوزان که شاید یکی از مؤثرترین افراد برای پای‌کار آمدن سپاه امام رضا(ع) در این روستا باشد، گفت: حدود ۳۵ سال پیش و در دهه ۶۰ با خودیاری اهالی این روستا توانستیم برای آب شرب لوله‌گذاری کنیم اما پس از مدتی این لوله‌ها فرسوده شد و نیاز به تعویض شبکه وجود داشت.

رضا شجاعی با بیان اینکه با پیگیری از فرمانداری، آب و فاضلاب روستایی و بخشداری کار برای تعویض شبکه به‌جایی نرسید، چون اذعان بر این بود که اعتباری در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: دهیاری و اعضای شورای روستا خودشان پای‌کار آمده و مسئله را از طریق سپاه امام رضا(ع) و قرارگاه قرب کوثر در تهران پیگیری کردند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده در فاز اول بر اساس نقشه و طرح طراحی‌شده، یک هزار و ۵۰۰ متر و در فاز دوم نیز ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله و اتصالات تهیه با مشارکت اهالی روستا، خیرین، گروه‌های جهادی و سپاه ناحیه قوچان ۴ هزار مترمربع کنده‌کاری و لوله‌گذاری در این روستا انجام شد.

پروژه لوله‌گذاری آب شرب روستای جوزان مجموعاً با اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان اجرا شد که در آن بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) ۸۵ میلیون تومان، ۳۵ میلیون تومان کمک‌های نقدی و خودیاری اهالی روستا، دهیاری روستا ۱۵ میلیون تومان و ۱۸ میلیون تومان نیز توسط خیرین کمک صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.