مدیر پروژه ساخت مسیر راه‌آهن یونسی - بجستان در جنوب خراسان رضوی گفت: اجرای این خط ریلی به عنوان قطعه نخست طرح بزرگ راه‌آهن مشهد - زاهدان تاکنون افزون بر ۷۰ درصد پیشرفت کرده است.

ساخت راه‌آهن یونسی - گناباد ۷۰ درصد پیشرفت کرده است

به گزارش قدس آنلاین، رضا خواجه طول این مسیر ریلی را ۵۶ کیلومتر ذکر و بیان کرد: ساخت آن سال ۱۳۹۶ با مبلغ اولیه ۵۴۱ میلیارد ریال آغاز شد. 

وی ادامه داد: ۲۶۵ میلیارد ریال از این حجم اعتبار تا پایان پارسال و ۳۶۰ میلیارد ریال آن تا پایان آذر ماه امسال اختصاص یافت و هزینه شد.

مدیر پروژه ساخت مسیر راه‌آهن یونسی - بجستان گفت: تاکنون یک میلیون و  ۵۰۰ هزار مترمکعب از مجموع دو میلیون مترمکعب خاکریزی طراحی شده به این منظور صورت گرفته و همچنین ۱۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری بطور کامل انجام شده است. 

وی حجم بتن‌ریزی لازم برای مسیر راه‌آهن یونسی - بجستان را نیز ۷۰ هزار مترمکعب ذکر و بیان کرد: تاکنون ۴۰ هزار مترمکعب از این حجم بتن‌ریزی و در نتیجه آن ساخت ۱۰۱ دهنه پل در طول مسیر این خط آهن تکمیل شده است.

خواجه افزود: دو ایستگاه سوزنبانی و مسافری برای مسیر راه‌آهن یونسی - بجستان در کیلومتر ۲۴ و کیلومتر ۴۸ این خط ریلی در نطر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم در اجرای این طرح که تا انتهای سال آینده به پایان خواهد رسید مشغول کار هستند. 

ایستگاه راه آهن یونسی در شهرستان بجستان یکی از نقاط خط ریلی ۹۰۱ کیلومتری مشهد - زاهدان است که ساخت آن از آذر ماه ۱۳۹۶ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.