رزمایش تکیه گاه محکم گروههای نظامی مقاومت فلسطین که روز گذشته شروع شده بود، امروز با تحقق اهداف آن به پایان رسید و رزمندگان فلسطینی اوج هماهنگی خود را نشان دادند.

نمایش سطح بالای آمادگی نیروهای مقاومت غزه در رزمایش "رکن الشدید"

قدس آنلاین

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین امروز چهارشنبه از پایان رزمایش الرکن الشدید که روز گذشته برای اولین بار با مشارکت ۱۲ گروه نظامی فلسطین شروع شده بود، خبر داد.

در بیانیه اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین آمده است: به یاری خداوند، اتاق مشترک گروههای مقاومت فلسطین، پایان رزمایش تکیه گاه محکم را اعلام می‌دارد. این رزمایش برای اولین بار با مشارکت همه گروههای نظامی مقاومت فلسطین و پس از دوره آموزش نظامی گسترده و مشترک برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: این رزمایش همه مناطق غزه را پوشش داد و سناریوهای مقابله با عملیات فرود دریایی و هوایی دشمن فرضی و مقابله با نیروهای زرهی و پیاده دشمن فرضی، تمرین شد.

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطینی در این بیانیه بر ادامه آمادگی و توان رزمندگان مقاومت تاکید و بر تلاش برای توسعه هماهنگی و همپوشانی در قالب اتاق عملیات مشترک تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: رزمندگان مقاومت فلسطین به یاری خداوند در جریان رزمایش، توان رزمی قوی و روحیه عالی خود را که نشان از آمادگی بزرگ برای نبرد در هر شرایطی است، نشان دادند.

پیام اطمینان بخش به ملت فلسطین و هشدار به دشمن صهیونیست درباره ارتکاب هرگونه حماقتی

اسماعیل رضوان از اعضای ارشد حماس درباره این رزمایش اعلام کرد: پیام نخست رزمایش «الرکن الشدید» به دشمن صهیونیست این است که مقاومت توان واکنش به هر حمله یا حماقت صهیونیست‌ها را دارد. مقاومت فلسطین به هر حمله علیه ملت فلسطین پاسخ می‌دهد و ارتکاب هرگونه حماقت از سوی دشمن وبالی بر گردنش خواهد بود. مانور تکیه گاه محکم نشان داد که مقاومت ارتقا پیدا کرده است و توان واکنش به هر حمله‌ای را دارد و ما اجازه تغییر قواعد درگیری را نمی‌دهیم. حمله در برابر حمله و خون در برابر خون. مقاومت عهد و وعده خود را به ملت فلسطین عملی خواهد کرد. رزمایش امروز اطمینان دهنده به قلوب فلسطینی‌ها و پیامی به سازشکاران است که با وجود سازش شما و اوضاع سخت و محاصره علیه غزه ما در مسیر آزادسازی فلسطین و شهادت حرکت می‌کنیم.

این رهبر حماس با اشاره به شوکی که این رزمایش به رژیم صهیونیستی وارد کرده است و پیشرفت توان مقاومت و اینکه در روز روشن صهیونیست‌ها را به چالش می‌کشد و آنها جرات هیچ واکنشی ندارند، بیان کرد: این مانور در روز روشن برگزار می‌شود و دشمن شاهد و نظاره گر آن است و این در حالی بود که قبلاً هر موشک یا رزمنده ای را که می‌دید، هدف قرار می‌داد. آنها جرات واکنش ندارند و هر حماقت به شدت با واکنش همراه خواهد بود.

چهار پیام رزمایش «الرکن الشدید»

مانور «الرکن الشدید» (تکیه گاه محکم» با شلیک موشک‌ها آغاز شد در واقع حامل ۴ پیام بود؛

اول، این رزمایش دفاعی تأکیدی بر آمادگی مقاومت درهمه شرایط است و اینکه مقاومت، آمادگی برای ورود به هر جنگی برای دفاع از ملت فلسطین را دارد و به دشمن اجازه تعدی و تجاوز داده نخواهد شد زیرا با سلاح مرگبار مقاومت فلسطین روبرو خواهد شد. اگر تل آویو در مخیله خود به فکر ارتکاب حماقت باشد با واکنش شدید و کوبنده روبرو می‌شود.

دوم، پیام وحدت. این رزمایش در واقع اتحاد میان گروههای مقاومت را نشان داد که طی سال‌ها تجربه و نبرد با دشمن تجارب گرانبهایی به دست آورده اند. این در واقع همدلی در دفاع از فلسطین را نشان می‌دهد که همه گروههای با هم ضربه مهلک به دشمن صهیونیست در صورت هر گونه تجاوز وارد می‌کنند.

سوم، نمایش توان روز افزون مقاومت فلسطین. در واقع این رزمایش نشان دهنده توان روز افزون مقاومت فلسطین و پیشرفت تاکتیک‌ها و تجهیزات آنرا به رخ جهانیان می‌کشد. این مانور این پیام را به سازشکاران و رژیم صهیونیستی می‌دهد که مقاومت قوی و پابرجاست و توان وارد کردن ضربات دردناک به تل آویو را دارد.

چهارم، مقاومت خط مقدم دفاع از فلسطین و آرمان آن است و سازشکاران و ایادی صهیونیست‌ها به جهنم می‌روند و مقاومت و مبارزه علیه اشغالگران تا اخراج آنها ادامه می‌یابد.

این مانور تأثیر مستقیم بر رژیم صهیونیستی خواهد داشت به ویژه در سایه ناتوانی سران این رژیم در مقابل مقاومت فلسطین و مقابله با آن و شکست طرح‌های جنگی صهیونیست‌ها در توقف تهدیدات مقاومت.

سران این رژیم نه توانسته اند با بالن‌های آتشزا به شهرک‌های صهیونیست غزه مقابله کنند نه با تهدیدات موشکی مقاومت فلسطین. این مانور سبب خواهد شد که احزاب مخالفت نتانیاهو بر دامنه اقدامات خود علیه بنیامین نتانیاهو بیافزایند و وی را مسئول آنچه در غزه رخ می‌دهد، بدانند. برگزاری این رزمایش شکستی برای سران رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

این مانور پیام بازدارندگی به همراه داشت. همچنین این پیام را به دنبال داشت که همه گروههای مقاومت توان و سلاح خود را تحت رهبری واحد به کار می‌گیرند و این اتحاد نظامی ابتکار عمل را در دست مقاومت قرار می‌دهد و سرآغاز دوره جدیدی است که نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت و البته اینکه مبارزان فلسطینی دوش به دوش و در کنار یکدیگر بجنگند موضوع عجیبی نیست؛ اما در این رزمایش آنها از آموزش و تجهیز گرفته تا نحوه اداره نبرد با دشمن صهیونیست و جنگ مشترک در میدان‌های نبرد را تمرین کردند.

گذشته از آن این مانور تأثیر زیادی در روحیه مردم فلسطین که این روزها اخبار شرم آور سازش در کنار رنج‌های دیگر آنها را آزار می‌دهد، به همراه داشت و به مثابه قوت قلب و دمیدن روحیه مقاومت و امید در جان مردم فلسطین بیشتر از قبل است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.