مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت : شرکت‌ها یا مجموعه‌هایی که خدماتی را به پیمانکاران می‌سپارند مسئول نظارت بر فعالیت آن‌ها هستند تا حقوق نیروهای شرکتی تضییع نشود.

متولی جلوگیری از تضییع حقوق نگهبانان بانک کیست؟

مدتی پیش گزارشی منتشر کردیم که نگهبانان بانک از وضعیت بیمه‌ای خود گلایه داشتند و خواهان رسیدگی دستگاه‌های نظارتی به این مسئله بودند؛ چراکه نگهبانان بانک به صورت روزمزدی حقوق دریافت می‌کنند و از مزیت بیمه نیز بهره‌مند نیستند.

در ادامه پیگیری حقوق این افراد و به منظور اطلاع از دستور قانونی در چنین مواردی به سراغ مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی رفتیم که سیدمحسن نظام خیرآبادی در این باره اظهار کرد: بر اساس قانون؛ خدمات یا اموری که از سوی یک مجموعه به پیمانکار واگذار می‌شود مشمول بازرسی مستقیم تأمین اجتماعی نیست.

وی افزود: بر همین اساس نگهبانان بانک هم چون زیرمجموعه شرکت‌های خدمات حفاظتی پیمانکار بانک هستند مستقیماً از سوی بازرسان تأمین اجتماعی نظارت نمی‌شوند اما باز به استناد ضوابط قانونی واگذارنده خدمات مسئول نظارت بر کار پیمانکار هستند تا حقوق نیروهای شرکتی تضییع نشود.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که شرکت‌های پیمانکاری در زمان انعقاد قرارداد بر اساس قوانین مرتبط آنالیز قیمتی دارند و آن را به بانک‌ها ارائه می‌دهند که بی‌تردید موضوعاتی مانند حداقل دستمزدها و حق بیمه در آنالیز مربوطه دیده می‌شود و اگر این گونه نباشد قرارداد قانونی محسوب نمی‌شود.

نظام خیرآبادی گفت: از سوی دیگر نگهبانان بانک می‌توانند با طرح شکایت در اداره کار نسبت به احقاق حقوق قانونی خود اقدام کنند با این حال همچنان که گفته شد در این مورد بانک‌ها به عنوان واگذارکننده خدمات می‌توانند شرکت‌های پیمانکاری را ملزم به رعایت قانون و پرداخت حقوق قانونی عوامل شرکت نمایند؛ چراکه به استناد همین موارد قانونی قرارداد اولیه را تنظیم کرده‌اند و باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.