زورگیران خشنی که هر روز سه گوشی تلفن‌همراه را با تهدید سلاح سرد از مردم می‌گرفتند، با دستور مقام‌قضایی در دادسرای ناحیه۶ و تلاش پلیس مشهد دستگیر شدند.

سرقت سه گوشی در روز به روش زورگیری

یورش سارقان مسلح به نگهبان

چندین روز پیش فردی که استرس و نگرانی از صدایش مشخص بود، نیمه‌های شب با پلیس تماس گرفت و مدعی شد دو نفر با سر و صورت بسته به او حمله و وی را مورد زورگیری با سلاح سرد قرار داده‌اند.

از همین رو مأموران به سرعت خود را به منطقه وقوع جرم که در حوالی بولوار شاهنامه بود، رساندند. با حضور پلیس در محل، طعمه زورگیری  که نگهبان یک مجموعه تفریحی بود، خودش را به مأموران رساند و در تشریح واقعه گفت:ساعت حدود ۲۲:۳۰ در کانکس نگهبانی نشسته و در حال خودم بودم که با صدای توقف یک موتورسیکلت آن هم رو به‌روی در کانکس به خودم آمدم.

همین که سرم را بلند کردم در همان تاریکی دیدم که دو نفر با سر و صورت بسته در حال دویدن به سمت کانکس هستند. این صحنه را که دیدم ترسیدم و از کانکس خارج و پا به فرار گذاشتم و در پی آن دو مرد چاقو به دست هم سایه به سایه من می‌آمدند و من را تهدید می‌کردند تا از فرار منصرف شوم. چند صدمتر فرار من هم فایده‌ای نداشت و یکی از آن‌ها هر طور که بود خودش را به من رساند و من را زمین انداخت و با پشت چاقو ضربه‌ای به من زد. کمی بعد با تهدید و ارعاب یکی از آن‌ها که روی دستش نقش یک گل خالکوبی شده بود، گوشی هوشمندم را از جیبم بیرون کشید و همراه با همدستش از محل فرار کردند.

نگهبان مورد سرقت قرار گرفته، ادامه داد: موتورسیکلت آپاچی آن‌ها سفید رنگ بود و یک نفر از آن‌ها قدبلند و دیگری قدکوتاه و هر دو نفر هم لاغر بودند.

ارجاع پرونده به شعبه ۶۰۵ بازپرسی

پلیس پس از جمع‌بندی  پرونده را به ناحیه ۶ دادسرای مشهد ارسال و موضوع برای رسیدگی دقیق به شعبه ۶۰۵ بازپرسی ارجاع شد.

از همین رو «قاضی عرب‌میستانی» شاکی پرونده را در وقت معین به شعبه احضار و تمامی جوانب کار را مورد بررسی قرار داد تا اینکه سرنخی از هویت زورگیران شب‌رو بدست آید.  این اقدام هم صورت گرفت و موجب شد تا هویت یکی از سارقان مورد شناسایی قرار بگیرد. با توجه به اقدام‌های صورت گرفته، دستورات تکمیلی از سوی بازپرس شعبه ۶۰۵ به مأموران پلیس داده شد تا هر جای شهر مشخصات شناسایی شده با فردی مطابقت داشت او را دستگیر و به دادسرا منتقل کنند.

شلیک هوایی و تسلیم سارقان تحت تعقیب

از موضوع چند روزی گذشته بود که یکی از تیم‌های تجسس پلیس در خیابان دندانپزشکان به سه سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ که در حال پرسه‌زنی در خیابان بودند، مشکوک شده و پس از چندین خیابان تعقیب آن‌ها، این شک برای مأموران به یقین تبدیل شد که آن‌ها به دنبال انتخاب طعمه برای انجام زورگیری هستند.

این موضوع در حالی بود که یکی از ارقام پلاک آپاچی با چسب پوشانده شده بود. در همین میان هویت سرنشینان موتورسیکلت از سامانه مرکزی پلیس مورد استعلام قرار گرفت و مشخص شد زورگیران تحت‌تعقیب که در شاهنامه دست به سرقت زده بودند، سوار موتورسیکلت هستند.

این‌گونه شد که عملیات مخفی پلیسی عیان و در فرصتی مناسب به راکب موتورسیکلت دستور ایست داده شد، وقتی زورگیر تحت تعقیب ماجرا را لورفته دید، سرعت موتورسیکلت را زیاد کرد و به سمت انتهای بولوار وکیل‌آباد تغییر مسیر داد و مأموران را مجبور کرد با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح چند تیر هوایی شلیک کنند و سارقان وقتی راه فراری پیش‌روی خود ندیدند، از فرار منصرف و تسلیم پلیس شدند.

پس از دستگیری سه متهم مشخص شد آن‌ها ۱۸ تا ۲۰ سال سن دارند و همچنین در پی بازرسی بدنی متهمان یک قبضه شمشیر و دو گوشی سرقتی از نوع آیفون و هوآوی کشف شد.

پس از آن متهمان فراری به مقر پلیس منتقل و مورد بازجویی قرار گرفتند و همان لحظات اولیه اعتراف کردند که دو گوشی را در حوالی خیابان‌های صدف و شهید ستاری از شهروندان زورگیری کرده‌اند.

روز بعد سارقان دستگیر شده به شعبه ۶۰۵ دادسرای ناحیه ۶ مشهد منتقل و مقابل میز عدالت توسط بازپرس این شعبه مورد تحقیق قرار گرفتند.

یکی از آن‌ها که در مقابل پرسش‌های دقیق و فنی مقام قضایی دچار تناقض‌گویی شده بود، در اعترافاتش اعلام کرد فقط در یک شب هشت گوشی تلفن‌همراه را با شیوه زورگیری از شهروندان سرقت کرده‌اند. او همچنین محدوده سرقت‌ها را بولوار وکیل‌آباد، خیام و فهمیده اعلام کرد.

جوان زورگیر که مدعی بود فقط یک روز با اعضای باند همراه شده، محل حضور مالخر گوشی‌های سرقتی را هم لو داد.

زمان حضور متهمان در شعبه بازپرسی، چند شاکی هم به محل مراجعه و آن‌ها را مورد شناسایی قرار دادند که یکی از آن‌ها اعلام کرد:در کنار خیابان سرگرم کار با گوشی بودم که این افراد به زور تلفن‌همراهم را سرقت کردند.

علامت خالکوبی روی دست یکی از متهمان نشان می‌داد او در بیشتر جرایم نقش اصلی داشته است.

روزی سه سرقت از مردم شهر!

با شناسایی آپاچی‌سواران زورگیر از سوی شکات، یکی‌دیگر از سارقان هم اظهار کرد: به قصد زورگیری از خانه خارج می‌شدیم، من تهدید می‌کردم و دیگر همدستم گوشی را می‌گرفت. با سلاح سرد به شهروندان حمله می‌کردیم تا گوشی آن‌ها را سرقت کنیم.

وقتی کار به اینجا رسید، دستور دستگیری مالخر هم صادر و او در منطقه شهرک شهید رجایی دستگیر و به خرید گوشی‌های سرقتی اعتراف کرد و مدعی شد گوشی‌ها را برای تغییر دادن شماره سریال و فروش، به فردی دیگر تحویل می‌دادم که این فرد هم با دستور قضایی دستگیر و به دادسرا منتقل شد.

تحقیقات قضایی نشان می‌دهد زورگیران آپاچی‌سوار روزانه حدود سه گوشی را سرقت می‌کرده‌اند که کشف دیگر جرایم همچنان ادامه دارد و متهمان هم با دستور قضایی راهی زندان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.