فاز دوم پروژه آبیاری نوین مزرعه کشت و صنعت اسفراین با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

بهره برداری از فاز دوم پروژه آبیاری نوین کشت و صنعت اسفراین

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت کشاورزی رضوی درباره بهره برداری از فاز دوم طرح آبیاری نوین گفت: امروز با حضور دکتر کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی، فاز دوم پروژه اجرا شد و ۳۰۳ هکتار از اراضی مزرعه کشت و صنعت اسفراین تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت که در مجموع زمین های تحت پوشش این شیوه آبیاری، به ۸۲۱ هکتار رسید.

محمود صادقی افزود: شهریور ماه امسال و در فاز اول پروژه، ۳۵ کیلومتر آبیاری نوین در ۵۱۸ هکتار از اراضی مزرعه شامل ۶۰ هکتار باغات پسته و ۴۵۸ هکتار زمین‌های زراعی اجرا شد که گام مهمی در این مسیر بود.

وی استفاده از روش های نوین آبیاری با هدف افزایش تولید همزمان با کاهش میزان مصرف آب را از سیاست های مهم شرکت کشاورزی رضوی عنوان کرد و افزود: مزرعه کشت و صنعت اسفراین یکی از واحد های شرکت کشاورزی رضوی است که زیر نظر بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس فعالیت می کند و به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه کشاورزی و دامداری شرق کشور شناخته می شود.

صادقی ادامه داد: در این مزرعه سالانه بیش از ۴ هزار تن محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و پنبه تولید می شود و پرورش ماهی قزل آلا و دام سبک نیز از دیگر حوزه های فعالیت این مزرعه است.

مدیر عامل شرکت کشاورزی رضوی گفت: طی سال های اخیر، با توجه به ضرورت اصلاح شیوه های آبیاری در راستای کاهش مصرف آب بخش کشاورزی، مزرعه کشت و صنعت اسفراین نیز برنامه ریزی در این مسیر را آغاز کرد که خروجی آن، بهره برداری از فاز اول پروژه آبیاری نوین این مزرعه در هفته دولت امسال بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.