دست‌اندرکاران حوزه میوه و تره بار بازار مشهد از افزایش قیمت میوه‌های گرمسیری وارداتی پرمصرف مانند موز و آناناس اظهار نگرانی کرده و کمبود آن را در روزهای آینده پیش بینی کردند.

نگرانی از گرانی میوه‌های وارداتی در بازار مشهد

به گزارش قدس آنلاین، رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره بار مشهد گفت: هم اکنون هر کیلو گرم آناناس در بازار این شهر بین ۱۳۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که افزایش قابل توجهی نسبت به روزهای قبل داشته است.

حسین مصدق افزود: کمبودی در این زمینه وجود ندارد زیرا بازار کشش قیمت بالای این میوه را ندارد.

وی نبض بازار آناناس در مشهد را در دست کسانی دانست که این میوه را در سردخانه نگهداری می‌کردند و اکنون وارد بازار نموده‌اند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره بار مشهد ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم موز وارداتی در بازار مشهد نیز ۲۸ هزار تا ۳۰ هزار تومان است و هرچند نسبت به روز گذشته ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار ریال در هر کیلو کاهش یافته اما این قیمت ماندگار نیست.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کل آناناس‌هایی که وارد کشور می‌شود، در خوشبینانه ترین حالت بین ۱۰ تا ۲۰ روز قابلیت نگهداری در سردخانه را دارد و پس از این مدت دیگر قابلیت مصرف ندارد.

حیدر ساکن برجی افزود: در چند روز اخیر حدود ۳۲ کانتینر آناناس وارد کشور شده و این مقدار بین هفت تا هشت روز در بازار کشور دوام خواهد داشت و بعد از آن باید آناناس جدید وارد بازار شود.

وی ادامه داد: این کانتینرها مربوط به ثبت سفارشهای قبلی است و به تازگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ثبت سفارش برای واردات میوه‌هایی مانند موز و آناناس را انجام می‌دهند اما بانک مرکزی به این ثبت سفارشها ارز اختصاص نمی‌دهد.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: توجیه بانک مرکزی برای عدم اختصاص ارز به ثبت سفارشهای آناناس و موز این است که ارز را می‌خواهد به کالاهای ضروری تر اختصاص دهد.

وی افزود: اگر ارز مورد نیاز ثبت سفارش برای واردات میوه‌های گرمسیری توسط بانک مرکزی تامین نشود، به زودی بازار کشور دچار کمبود این میوه‌ها شده و قیمت آنها نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.