امامان جمعه خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و برشمردن ویژگی‌های این شهید بر ادامه راه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان تاکید کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  امامان جمعه خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و برشمردن ویژگی‌های این شهید بر ادامه راه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان تاکید کردند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار با اشاره به فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: این شهید والامقام شخصیت نظامی، سیاسی و عارف تمام عیار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: حضور پرشور و باشکوه مردم ایران در مراسم تشییع پیکر این شهید نشان از شخصیت کامل و جامع وی بود.

وی همچنین  با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) ادامه داد: آن حضرت الگوی عملی دفاع از ولایت بودند و در حمایت از حریم ولایت تا پای جان ایستادگی کردند.

امام جمعه سبزوار گفت: پیام این بانوی بزرگ اسلام در مقطع حساس رحلت پیامبر اسلام (ص) که حضرت علی (ع) مامور به سکوت بودند، حمایت از ولایت بود.

وی افزود: در شرایط کنونی که ولی فقیه جامعه در برابر هجمه‌های دشمن قرار گرفته و تیرهای شایعات، تخریب و قلم‌های مسموم و مزدور به سوی وی نشانه رفته است وظیفه روحانیان، استادان و رسانه های انقلابی این است که همانند حضرت فاطمه (س) از ولی فقیه حمایت کنند.

فریمان - امام جمعه فریمان با اشاره به فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی گفت: بعد از ایجاد داعش، وقتی برخی کشورهای منطقه از آمریکا تقاضا کردند جلو جنایات داعش گرفته شود، آمریکا به صراحت گفت این قضیه ۲۵ تا ۳۵ سال طول می‌کشد اما شهید سلیمانی در کمتر از سه سال بساط حکومت داعش را برچید.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی افزود: شهید سلیمانی قدرت شناخت افراد مستعد به ویژه جوانان را داشت و تجربیات خویش را به آنان منتقل می کرد، روحیه و ایمان به آنان می داد و سبب شد یک شبکه قوی از جوانان انقلابی، خوشفکر، با تدبیر و در عین حال شجاع و با شهامت در جهان اسلام شکل بگیرد.

وی ادامه داد: امروز در تمام منطقه افغانسان، پاکستان، آفریقا و دیگر کشورها جوانانی توسط شهید سلیمانی شناسایی شدند که هر کدام می‌توانند آثار ویژه‌ای برای مکتب و مذهب باشند.

درگز- امام جمعه درگز هم با اشاره به شهادت شهید سلیمانی گفت: هم وجود این شهدا و هم شهادت آنان باعث برکت بود.

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی افزود: سردار شهید سلیمانی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و از فاطمیون، زینبیون و دیگر اقشار مردم، ارتش قوی و مقاوم در منطقه بوجود آورد.

وی با بیان اینکه انسجام و وحدت و پرهیز از نگاه حزبی از جمله ویژگی‌های سردار سلیمانی بود ادامه داد: این شهید به تمام احزاب به‌ عنوان یک خانواده نگاه می‌کرد.

امام جمعه درگز همچنین از سفر استاندار خراسان رضوی به این شهرستان و مصوباتی که در بخشهای مختلف انجام شد قدردانی کرد.

خواف- امام جمعه خواف هم با اشاره به سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: کاری که این شهید انجام داد در عرصه تاریخ بی سابقه بود. شهید سلیمانی به ما آموخت که هرگاه دشمن هیاهو می‌کند بدانیم که هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

حجت الاسلام عباس برزگرنژاد افزود: شهید سلیمانی به ما درس شجاعت، صبر و درس ولایت پذیری داد و آموخت که فقط باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.

وی با بیان اینکه این شهید منادی وحدت بود ادامه داد: مردم بخصوص در مناطق تلفیقی باید نسبت به این مساله حساس باشند که توهین به عقاید یکدیگر حرام شرعی است و دشمن با تفرقه‌افکنی به دنبال اهداف شوم خود است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.