رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از تونل البرز شرقی در منطقه ۲ آزادراه تهران شمال، از تکمیل مسیر رفت در منطقه ۲ این آزادراه تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

۱۷۰۰ میلیارد تومان به هزینه ساخت آزادراه تهران-شمال اضافه شد/ یک باند قطعه ۲ را تا پایان دولت می سازیم

قدس آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان محمدباقر نوبخت در بازدید مشترک با رئیس بنیاد مستضعفان از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال، با اشاره به میزان اعتبار تخصیص داده شده برای تکمیل این قطعه از آزادراه، اظهار کرد: از آخرین بازدید ما از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال که در تیرماه انجام شد، تا امروز ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این قطعه از آزادراه سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با تکمیل منطقه یک آزادراه تهران شمال، حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر به سمت شمال کاسته شد و با تکمیل قطعه ۲ نیز بیش از ۵ کیلومتر از مسیر تردد به سمت شمال کاهش می یابد.

وی با اشاره به احداث بزرگترین تونل کشور در قطعه ۲ آزادراه تهران شمال افزود: در حال حاضر این تونل که بیش از ۶۴۰۰ متر طول دارد، در مراحل نهایی قرار دارد و تا یک ماه آینده، عملیات عمرانی این تونل تکمیل می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قطعه دوم آزادراه تهران شمال که طولی معادل ۲۲ کیلومتر دارد و بیش از ۹۰ درصد آن، تونل است، تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می شود و برای اتمام کل آزادراه تهران شمال، تنها ۴۷ کیلومتر باقی خواهد ماند.

نوبخت اضافه کرد: دولت مصمم است تا با همکاری بنیاد مستضعفان تا پایان امسال ۳۴۰۰ میلیارد تومان را برای تکمیل قطعه ۲ آزادراه تهران شمال سرمایه گذاری کند و خوشبختانه همه برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده در حال تحقق است.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه هزینه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، بیش از پیش بینی ها و برآوردهای اولیه بوده، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، هزینه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، ۲ هزار میلیارد تومان بود ولی با توجه به تورم کشور، برآورد ما این است که این رقم تا ۳۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: دولت و بنیاد مستضعفان که هر کدام ۵۰ درصد این سرمایه گذاری را متقبل می شوند، مصمم هستند که با تخصیص هرچه سریع تر، این پروژه به اتمام برسد زیرا با طولانی شدن زمان پروژه، تکمیل آن گران‌تر خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به همزمانی این بازدید با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: ما خوشحالیم که در سالروز شهادت سردار سلیمانی، این پیام را به دشمنان ایران بدهیم که یاران حاج قاسم، نه تنها برای تامین امنیت کشور، بلکه برای تامین رفاه و آسایش مردم، شبانه روزی در تلاشند و با وجود همه خباثت های دشمنان، ما در مسیر پیشرفت قرار داریم.

وی با تقدیر از بنیاد مستضعفان در همراهی با دولت برای تکمیل آزادراه تهران شمال گفت: لازم است تا من از بنیاد مستضعفان که بسیار پرانگیزه و با نشاط در کنار دولت هستند تا طبق برنامه ریزی، کارها انجام شود تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.