امام جمعه موقت تهران گفت: بشریت به دلیل مجاهدت‌های حاج قاسم برای نابودی داعش در جبهه مقاومت مدیون این شهید بزرگوار است.

آیت‌الله خاتمی: بشریت مدیون مجاهدت‌های حاج قاسم است

 به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد خاتمی صبح امروز در یادواره شهدای عشایر کشور و آیین گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت با بیان اینکه شهید سلیمانی یک شهید بین المللی بود و همه ما مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های این شهید والامقام هستیم اظهار داشت: سردار سلیمانی فراتر از کرمان و ایران و فراتر از اعتقاد و تشیع و مذهب بود.

وی با بیان اینکه همه ما به حاج قاسم عشق می‌ورزیم تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی شهیدی است که اخلاص، غیرت، شهادت و جهادش برای همه الگوست و کرمان باید به خود ببالد که چنین فرزندی به جهان انسانیت تحویل داده است .

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه همه بشریت مدیون حاج قاسم است بیان کرد: اگر داعش جان می‌گرفت جهان بشریت از آن در امان نبود و همه ما مدیون حاج قاسم هستیم که به وعهده خود عمل کرد زمانی که گفت " تا سه ماه دیگر پایان دیگر را اعلام می‌کنم."

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته بیشترین تکریم و تعظیم مقام معظم رهبری از این شهید فداکار شده و حضرت آقا بیش از 60 جمله درباره فضائل حاج قاسم فرمودند ادامه داد: تصور نمی‌کنم درباره هیچ شهیدی این حجم سخنان را رهبر معظم انقلاب داشته باشند .

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ولایتمداری شاخصه اصلی انقلابی بودن است و نمی‌شود فردی را انقلابی نامید که با ولایت میانه نداشته باشد افزود: حاج قاسم انقلابی و در خط ولایت بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به شدت عاشق ولایت بود و مقام معظم رهبری را حکیم می‌نامید و این نامیدن از سر درایت بود یادآور شد: حاج قاسم گفت بود "اگر همه دنیا یک طرف و مقام معظم رهبری یک طرف باشند من طرف رهبری می‌روم" .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.