محمود الزهار یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی‌فلسطین "حماس" به مناسبت فرا رسیدن اولین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به نقش برجسته سردار شهید سلیمانی در مشاوره و فرماندهی محور مقاومت و مبارزه با گروه‌های تروریستی، در ارتباط با علت اقدام آمریکا به انجام این جنایت تروریستی تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند انکار کند کسانی که در پس گروه‌های تروریستی و جنگ‌های منطقه‌ای قرار دارند، دشمن مقاومت و کرامت ملت‌ها و منافع آنها هستند تا منافع رژیم صهیونیستی و غرب را تأمین کنند و در همین راستا به ترور فرماندهان بزرگ مقاومت که برنامه‌های اشغالگران و پروژه آمریکا در منطقه را به شکست می‌کشانند، متوسل می‌شوند.

هدف سردار سلیمانی، قطع ید ایالات متحده از منطقه بود/پاسخ مناسب، مهمترین عامل بازدارندگی آمریکا و اسرائیل است

محمود الزهار در ارتباط با حمایت‌های سردار سلیمانی از گروه‌های مقاومت در فلسطین گفت: واقعیت این است که حمایت‌های جمهوری اسلامی ‌ایران و سردار سلیمانی از مقاومت فلسطین سابقه‌ای طولانی دارد و این حمایت از ابتدا واضح بوده است. پس از آنکه ما دولت را در نوارغزه به دست گرفتیم، ایران به طور مستقیم در همه زمینه‌ها از جمله امور دولتی، امور بهداشتی و دیگر ابعاد مورد نیاز حمایت کرده است. در زمینه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر نیز هم از لحاظ مشاوره نظامی ‌هم از لحاظ تسلیحات و دفاع از خود در برابر تجاوزات اسرائیل همواره حمایت‌های لازم از سوی جمهوری اسلامی ‌صورت گرفته  است. بنابراین تجربه‌های شهید در مقاومت فلسطین واضح است. علاوه براین او در عراق، لبنان و یمن نیز حامی ‌و فرمانده محور مقاومت بوده و در حقیقت یک نقش منطقه‌ای را ایفا کرده که تنها محدود به خدمات در ایران نبوده است.

این رهبر مقاومت اسلامی‌فلسطین در ارتباط با استراتژی‌های دیپلماتیک سردار سلیمانی برای نزدیک سازی گروه‌های مقاومت و برقراری اتحاد میان آنها گفت: پس از توافق اوسلو، مردم فلسطین به دو گروه تقسیم شدند؛ یک گروه به راه حل مسالمت آمیز معتقد بوده و از سرزمین‌های اشغال شده خود دست کشیده و وارد همکاری امنیتی با دشمن شدند. در مقابل، حماس و دیگر گروه‌های مقاومت قرار داشتند که با اسرائیل همکاری نکرد و بلکه مقابل این رژیم ایستاد و با آن مبارزه کرد. این مقاومت مورد حمایت ایران قرار گرفت و جمهوری اسلامی ‌در همه جنگ‌هایی که رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آغاز کرد، در کنار ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی و جمهوری اسلامی ‌ایران طرح‌های صهیونیستی آمریکایی در منطقه را به شکست کشاند توضیح داد: سیاست جمهوری اسلامی‌این بوده که مقاومت در خارج از ایران شکل بگیرد و این محور در لبنان، فلسطین و دیگر کشورهای منطقه که هدف طرح‌های صهیونیستی آمریکایی قرار گرفته‌اند، مستمر و قوی باشد. سیاست کلی ایران مبتنی بر مقاومت در برابر نفوذ آمریکا و قطع ید آن از منطقه به ویژه پس از دخالت‌های مستقیم این کشور در سوریه، عراق، لبنان و چه بسا یمن بوده و در همین راستا نقش اثر گذار و کارآمدی را ایفا کرده است. بنابراین امروز نیز پس از شهادت سردار سلیمانی باید این روند با قدرت ادامه داشته باشد تا انشاء الله سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا تغییر کند و رژیم صهیونیستی از روی زمین محو شود.

الزهار در ارتباط با آینده مقاومت با توجه به فقدان فرماندهی همچون سردار شهید سلیمانی تاکید کرد: سردار سلیمانی نقش بسیار تاثیرگذاری داشت، اما سیاست‌های ایران قائم بر شخص نبوده بلکه مبتنی بر عقیده است و قطعا جایگزین مناسبی برای این شهید انتخاب کرده است. ایران یک نظام یکپارچه با سیاست‌های عالی است و من گمان نمی‌کنم روند مقاومت و سیاست مقابله با سلطه گران تحت تاثیر قرار گرفته باشد؛ زیرا شهید سلیمانی تنها نبود و در چارچوب یک سیستم منظم و هماهنگ فعالیت داشت و انشاء الله فقدان این شخصیت بزرگ جبران خواهد شد.

عضو ارشد مقاومت اسلامی‌فلسطین با تاأید براینکه سیاست ترور آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه دار خواهد بود، گفت: محور مقاومت باید کاملاً هوشیار باشد زیرا استراتژی مقاومت کاملا از سوی غرب و رژیم صهیونیستی مورد هدف است و آنها با تکنولوژی خود همه چیز را رصد می‌کنند؛ در نتیجه باید کاملا مراقب باشیم و کوچکترین بی احتیاطی را نداشته باشیم. همچنین برای اینکه این جنایت‌ها تکرار نشود باید پاسخ مناسبی برای آنها اتخاذ شود و سیاست بازدارندگی در این برهه بسیار اهمیت دارد. ما اکنون در فلسطین این سیاست را دنبال می‌کنیم و توانستیم رژیم صهیونیستی را از اعمال سیاست ترور علیه فرماندهان مقاومت بازداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.