بی شک راهبردها و استراتژی‌های مدیریتی فرمانده «شهید قاسم سلیمانی» در محور مقاومت و به طور ویژه در سوریه بود که توطئه تروریسم تکفیری را برای تجزیه این کشور ناکام گذاشت.

سردار سلیمانی تاثیرگذارترین فرد در صحنه نظامی و سیاسی منطقه بود

استراتژی‌هایی که در دو بعد سیاسی و نظامی‌طراحی و با آرایش دقیق و راهبردی در صحنه میدانی عناصر تروریستی را از مناطق فراوانی چون «بوکمال»، و «رقه» و «دیرالزور» و سایر مناطق عقب راند و بخش‌ها وسیعی از این کشور را در حمایت از ارتش سوریه پاکسازی کرد.

در همین راستا «میسا صالح»، نماینده و دبیر پارلمان سوریه به مناسبت اولین سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین به تبیین نقش بی بدیل وی در منطقه و معادلات سیاسی پرداخت و گفت: شجاعانه اذعان می‌کنیم که سردار سلیمانی تاثیرگذارترین فرد در صحنه نظامی‌و سیاسی در منطقه بود و با ترور او ضربه‌ای روحی و معنوی بر محور مقاومت وارد آمد؛ اما همزمان تاکید می‌کنیم که پیکره و شاکله محور مقاومت به هیچ وجه آسیب نخواهد دید و قدرت و یکپارچگی آن حفظ خواهد شد، به ویژه آنکه مقاومت همواره بر یافتن جایگزین فرماندهان و استمرار استراتژی‌های ترسیم شده عادت دارد.

میسا صالح با اشاره به پیروزی‌های متعدد محور مقاومت در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ‌ایران در مراحل اخیر با تجربه و حکمت خود، از طریق تسلط بر قواعد بازی در منطقه، حمایت همه جانبه از محور مقاومت، اذعان دنیا به ایران هسته‌ای علی رغم تحریم‌های ظالمانه و مذاکره با کشورهای ۵+۱ اهداف و پیروزی‌های بزرگی را علیه آمریکا محقق کرده است.

نماینده پارلمان سوریه در ارتباط با جنایت وحشیانه ایالات متحده آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تصریح کرد: سیاست ترورعلیه رهبران و فرماندهان ایران و محور مقاومت سیاست جدیدی نیست و از زمان انقلاب اسلامی‌در ایران شاهد بوده ایم که افراد زیادی مانند شهید بهشتی، شهید رجایی، دانشمندان هسته‌ای و فرماندهان نظامی‌ این کشور ترور شده‌اند و نیز رهبران و فرماندهان زیادی از محور مقاومت همچون سید عباس موسوی، شهید عماد مغنیه و ... طی سالیان گذشته هدف ترور قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور تروریست آن خیال داشتند که با ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دست ایران از منطقه قطع می‌شود و ترور افرادی مانند این دو شهید که در معادلات نظامی ‌و استراتژیک منطقه بسیار مهم و تأثیرگذار هستند، پایان یک مرحله و آغاز مرحله‌ای جدید خواهد بود.

میسا صالح در پایان تصریح کرد: آنها همچنین می‌خواستند با انجام این ترور، نقش آمریکا در منطقه را احیا کنند و از طرفی دیگر آرای لابی صهیونیستی را در انتخابات ریاست جمهوری برای خود کسب کنند اما غافل از این بودند که با اینگونه رفتارهای وحشیانه و برآمده از سلطه جویی‌های غربی، جمهوری اسلامی‌ ایران بر سر ابهت و اقتدار خود چانه زنی نخواهد کرد و سازشی درکار نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.