کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی، آمار یکماهه برخورد با متخلفان حوزه صنوف و انبارهای نگهداری کالا را تشریح کرد.

۳هزار بازرسی از صنوف در خراسان‌رضوی

گزارش تخلف ۲۵ میلیارد ریالی برای صنوف

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی در تشریح اقدام‌های صورت گرفته توسط این واحد در آذرماه گفت: در مجموع و در سطح شهرها، کارشناسان سازمان صمت خراسان‌رضوی ۲هزار و ۵۴ مورد بازدید از صنوف مختلف صورت داده‌اند و از این تعداد ۵۸ مورد  پس از بررسی‌های صورت گرفته به تشکیل پرونده و تنظیم گزارش تخلف منجر شد.

باید دقت داشت ۸۰درصد این اقدام‌ها متعلق به شهر مشهد است.

وی افزود: جمع‌بندی ارزش ریالی پرونده‌ها هم رقمی در حدود ۲۵میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

این مقام‌مسئول در سازمان صمت خراسان‌رضوی بیان کرد: در این سلسله اقدام‌های میدانی که چه از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ و یا رصد میدانی به وقوع پیوست، کالاهایی نظیر دستگاه‌های قاچاق استخراج ارز دیجیتال(ماینر)، محموله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی، برنج، لوازم‌خانگی و دخانیات، کشف و توقیف شد.

در کنار بازرسی‌های صورت گرفته، موضوع پایش انبارها و مراکز نگهداری کالا هم از دید ما دور نماند و در این زمینه اقدام‌های خوبی صورت گرفت. بر همین اساس تیم‌های نظارتی با همراهی نیروهای سازمان اطلاعات سپاه استان به صورت میدانی وارد عمل شده و به این واسطه یک‌هزارو ۱۳۸ مورد بازرسی صورت گرفت.

بیاتی تصریح کرد: این پیگیری‌ها هم منجر به تشکیل ۶ مورد گزارش تخلف شد که دیگر اقدام‌های مورد نیاز پرونده‌های مذکور هم در دستور کار قرار گرفت. جمع‌بندی ارزش این گزارش های تخلف هم مرز یک‌میلیارد و ۷۰۰میلیون ریالی را پشت سرگذاشت.

در این مکان‌ها کالاهایی نظر برنج، تلویزیون، کنجاله‌سویا، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو و همچنین سیگار کشف شد.

همان‌طور که گفته شد، آمار ارائه شده مربوط به کشف کالای قاچاق و پایش انبارها بود.

وی اشاره‌ای به دیگر اقدام‌های حوزه معاونت نظارت و بازرسی کرده و در تشریح آن عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ پایگاه برای طرح تشدید مبارزه با تخلفات صنفی در سطح شهر فعال هستند که بازه زمانی فعالیت آن‌ها یکماهه در نظر گرفته شده است.

این پایگاه‌ها در مناطق مختلف شهرداری مستقر شده‌اند که روزهای پایانی فعالیت خود را سپری می‌کنند و به احتمال زیاد این تعداد پایگاه به سه یا چهار محل کاهش داشته باشد.

وی بیان کرد: نیروهای مستقر در این ۱۱ پایگاه در مجموع  ۸هزارو ۴۱ مورد بازدید، با توجه به اعلام گزارش‌های مردمی از صنوف هدف انجام داده‌اند و از این تعداد یک‌هزارو ۷۷۷ مورد آن منجر به تنظیم گزارش تخلف شد. همچنین تعدادی از تماس‌های مردمی که با سامانه ۱۲۴ گرفته می‌شد، با توجه به نزدیکی این تیم‌ها به محل وقوع تخلف، به مسئول پایگاه منتقل و موضوع از سوی آن‌ها بررسی می‌شد.از ۴۶۵ تماس مردمی که به این پایگاه‌ها برای بررسی ارجاع شد، ۱۶۷مورد موجب کشف تخلف و تنظیم پرونده شد و حدود ۲۴۱ مورد هم تخلفی نداشتند و مابقی گزارش‌ها هم به دلیل زمانبربودن جمع‌آوری مستندات، همچنان در دست اقدام است.

برخورد با متخلفان حوزه لاستیک

این مقام‌مسئول گفت: در سال جاری قیمت لاستیک در چندین مرحله افزایش داشت، از همین رو رصد ماجرا به صورت کلی در دستور کار تیم‌های معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی قرار گرفت.

برهمین‌اساس در سطح استان نزدیک به یک‌هزار و ۵۳۰ مورد بازرسی صورت گرفته که برای بیش از ۵۰۰ مورد آن گزارش تخلف  تشکیل و به مراجع مربوط ارسال شده است.

ارزش ریالی این پرونده‌ها که بیشتر آن‌ها مربوط به شهر مشهد است، یک‌میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال و بیشترین فراوانی تخلف مربوط به مقوله گران‌فروشی‌های صورت گرفته در این حوزه بود.

بیاتی ادامه داد: متأسفانه وقتی افزایش قیمت به حوزه لاستیک رسید، برخی  واحدها قیمت جدید و روز را روی کالاهایی که به قیمت قدیم خریداری شده بود، اعمال کردند که این اقدام خلاف‌ قانون بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.