۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 734417

در پی عملیات خرابکارانه و تخریب ده‌هادکل‌های فشار قوی شبکه انتقال برق در عراق، غرب این کشور بطور کامل در خاموشی فرو رفت.

نیمی از عراق در خاموشی فرو رفت

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری عراقی ناس، منابع عراقی اعلام کردند که به دنبال تخریب دکل‌های برق در استان الانبار در غرب عراق این مناطق به خاموشی مطلق فرو رفتند.

منابع عراقی به خاموشی مطلق در مناطق شهر «القائم» در استان الانبار به سبب اقدامات خرابکارانه‌ای که زیرساخت های برق را هدف قرار گرفته است، اشاره و اعلام کردند که چندین دکل برق در معرض تخریب عمدی قرار گرفته است.

«احمد جدیان» فرماندار شهر «القائم» انگشت اتهام را به سمت طرف‌هایی که نامشان را نبرد، نشانه رفت و نیروهای امنیتی و وزارت برق را مسئول حمایت از این دکل‌های برق دانست.

وی از تخریب ۸  دکل برق میان شهر «القائم»   و «حدیثه» و نیز ۶ دکل در شهر «عنه» در استان الانبار که منفجر شده‌اند، خبر داد و اینکه پس از درست کردن این دکل‌ها، چند روز بعد ۴ دکل دیگر برق تخریب شد.

فرماندار شهر القائم نیروهای امنیتی را مسئول دانست و گفت که این نیروها حمایت لازم را در تامین این خط انتقال برق که در مناطق صحرایی قرار دارد، به عمل نمی‌آورند.

وی از تخریب ۱۹ دکل در «القائم» و  ۱۷ دکل در شهر «عنه» در غرب عراق خبر داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.