رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: جمعیت کم شهرستان گناباد و بیمارانی که از سایر شهرهای اطراف برای درمان، به گناباد مراجعه می‌کنند، علت اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گناباد است.

گناباد تنها شهر نارنجی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جواد باذلی عنوان کرد: تعداد تست‌های مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در گناباد رو به افزایش است که این افزایش زنگ خطری برای روزهای آینده است.

باذلی در پاسخ به این سوال که چرا در بین تمامی شهرهای استان فقط گناباد وضعیت نارنجی دارد، اظهار کرد: شهرستان گناباد به دلیل برخورداری از امکانات خوب پزشکی همواره مراجعانی از مناطق و شهرهای اطراف گناباد دارد و این یکی از مهمترین دلایل افزایش موارد بستری کرونا در گناباد است به طوری که حداقل ۳۰ درصد موارد بستری و تعداد فوتی‌ها مربوط به بیماران غیر بومی است.

وی ادامه داد: یکی از موارد دیگری که تأثیر به سزایی در تغییر وضعیت شهرستان دارد جمعیت کم شهرستان گناباد است که همین امر باعث می‌شود با کمترین تغییر در تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها، وضعیت شهرستان به لحاظ ابتلا به بیماری خیلی سریع و شکننده تغییر کند همچنین حساسیت بالای پزشکان برای بستری بیماران نیز از دلایل دیگر افزایش آمار بستری‌ها است و بیمارانی هم که خیلی به لحاظ تنفسی مشکلی ندارند به دلیل حساسیت پزشکان و کمک به تسریع بهبودی بیمار، بستری می‌شوند.

وی تأکید کرد: بدون شک نقش مردم در افزایش آمار مبتلایان غیر قابل انکار است و همچنان میزان پیشرفت بیماری در گناباد نیز همچون سایر مناطق کشور به رفتار خود مردم بستگی دارد.

باذلی با اشاره به سفر اخیر گروهی از شهروندان به شمال کشور و مثبت شدن تست کرونای ۱۴ نفر از این افراد گفت: متأسفانه علی‌رغم تمامی هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها که در طول این یازده ماه انجام شده، هنوز عده‌ای نسبت به شیوع بیماری حساسیت لازم را ندارند و با سهل‌انگاری و بی‌توجهی باعث گسترش زنجیره انتقال بیماری می‌شوند.

وی تصریح کرد: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها همچنان در گناباد برقرار است اما شهروندان خیلی به این محدودیت‌ها پایبند نیستند و حتی در روزهای گذشته اخبار زیادی از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا به خصوص در برخی مناطق شهرستان داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تنها کاری که از دست مسئولان و ستاد کرونا بر می‌آید این است که ظرفیت پاسخگویی را بالا ببریم و تا زمانی که خود مردم در زمینه قطع زنجیره انتقال بیماری، احساس مسئولیت نکنند هیچ راهکار دیگری پاسخگو نخواهد بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر آماربستری‌ها و مبتلایان در بسیاری از مناطق کشور از جمله گناباد نسبت به آمار آبان ماه کاهش چشمگیری داشته است اما مردم نباید به این رکود ظاهری بیماری دل خوش کنند بلکه شرایط و وضعیت‌ها کاملا شکننده و ناپایدار است و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری بیماری مجددا اوج خواهد گرفت.

بنا بر آخرین آمار منتشر شده از طرف روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در تاریخ ۱۳ دی‌ماه، در حال حاضر تعداد بیمارارن بستری در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ۳۶ نفر است و از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۲۵۰ نفر در شهرستان گناباد بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.