ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس بعدازظهر امروز شنبه در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت این باشگاه و اتفاقات پیرامون آن پرداخت.

پرونده خلیل زاده و استوکس در فیفا پیگیری خواهد شد


قدس آنلاین:  معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس  گفت:با توجه به اینکه قرارداد بین یک تیم ایرانی و یک بازیکن ایرانی منعقد شده باید در داخل پیگیری می‌کردیم. در کمیته تعیین وضعیت اعلام شکایت کردیم و الان هم در کمیته استیناف پیگیر این پرونده هستیم و منتظر صدور رای هستیم تا در فیفا این پرونده را پیگیری کنیم. فکر می‌کنم بزودی این پرونده در فیفا پیگیری خواهد شد.

ما از باشگاه الریان هم شکایت خواهیم کرد. تیم حقوقی باشگاه در حال رسیدگی به این وضعیت است. پرونده استوکس هم همین شرایط را دارد و بزودی در فیفا بررسی خواهد شد.

توضیح در مورد درآمدهای باشگاه
تیم حقوقی باشگاه در حال پیگیری پرونده و مطالبات باشگاه است. اینکه ما بتوانیم این طلب را شفاف اطلاع رسانی کنیم امکانش نیست چون ممکن است در همین پرونده‌های حقوقی مشکلاتی ایجاد شود.

اختلاف حساب با سازمان لیگ
از زمانی که وارد باشگاه شدیم با سازمان لیگ مکاتبه کردیم تا اختلاف نظری که وجود دارد را برطرف کنیم. سازمان لیگ هر بار در جواب ما می‌گوید باشگاه پرسپولیس بدهکار است. خودمان هم از این موضوع در تعجب هستیم. همه فضای تبلیغاتی باشگاه در اختیار سازمان لیگ است اما مشخص نیست چرا هنوز اختلاف نظر داریم. ما که چهار دوره قهرمان لیگ بودیم و پرتماشاگرترین هستیم به سازمان لیگ بدهکاریم بقیه تیم‌ها چه وضعیتی دارند و چقدر بدهکار هستند.

دارایی‌های فدراسیون کفاف بدهی به شستا را می‌دهد
فدراسیون فوتبال به قدری دارد که ماجرا به ساختمان باشگاه پرسپولیس نرسد. طلب شستا از فدراسیون رقم مشخصی هست که دارایی‌های فدراسیون کفاف آن را می‌دهد. شاید این پرونده باعث خیر شد که مدیران باشگاه به فکر بیافتند و سند باشگاه را بگیرند. تا آنجایی که می‌دانیم نیمی از مبلغ این ساختمان پرداخت شده و نیم دیگر باید پرداخت شود تا سند به نام باشگاه بخورد. امیدوارم بتوانیم سند این ساختمان و دو ورزشگاه به اسم باشگاه بخورد تا کار ماندگاری در این باشگاه صورت بگیرد.

خصوصی سازی در مراحل پایانی
امیدواریم تا پایان سال سهام این باشگاه به مردم برسد. مراحل اداری این اقدام در حال سپری شدن است و با توجه به پیشرفتی که داشته است فکر می‌کنم تا قبل از آغاز سال جدید این واگذاری صورت بگیرد و سهام باشگاه به مردم واگذار شود.

هیچ پولی از فیفا طلب نداریم 
‌در فیفا هیچ پولی نداریم و با توجه به بدهی‌هایی که داشتیم این مبالغ صرف بدهی‌های بین المللی ما شده است. اما در مورد کنفدراسیون آسیا ابتدا باید هزینه‌های ما را از دو میلیون یورو پاداش نایب قهرمانی کسر کند. ما این درخواست را برای ای اف سی ارسال کرده‌ایم و خواسته‌ایم تا آخرین وضعیت مالی ما را اعلام کند. شرایط تحریم و اقتصادی بسیار سخت‌تر از دوره قبل شده است با این حال در تلاش هستیم که این مشکل را حل کنیم. به محض اینکه تکلیف حساب ما اعلام شود به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پرونده بشار رسن را ببندید
بشار از تیم ما جدا شده و باید عادت کنیم با همین شرایط کار را ادامه دهیم. ما تا پایان نیم فصل نمی‌توانیم بازیکن جدیدی جذب کنیم. باید با همین داشته‌ها که بازیکنان بسیار خوبی هم هستند کار را دنبال کنیم. ما بازیکنان با کیفیتی در اختیار داریم که در فینال آسیا بازی کرده‌اند. همه ما به دنبال نتیجه گرفتن هستیم و با حمایت‌هایی که صورت خواهیم داد با قدرت به جلو می‌رویم. همین حالا هم که سه بازی از بقیه تیم‌ها کمتر داریم مدعی اصلی قهرمانی هستیم. خواهشم این است که پرونده بشار رسن را برای همیشه ببندید.

نمی دانم سمیعی مطلع بوده یا نه
قبل از اینکه مدیریت جدید در باشگاه مستقر شود جدایی بشار امضا شده بود. اینکه آقای سمیعی مطلع بودند یا نه را من نمی‌دانم. اما با توجه به سمتی که آقای سمیعی در وزارت ورزش داشتند اگر هم اطلاع داشتند عجیب نیست. الان دیگر کاری نمی‌شود کرد و باید با همین داشته‌ها تا نیم فصل باید ادامه بدهیم.

صحبت های یلوه حرفه‌ای نیست
آقای یلوه از جمع ما جدا شده‌اند و اینکه الان اظهار نظر می‌کنند حرفه‌ای نیست. اگر حرفی داشتند باید همان زمانی که در باشگاه مسئولیت داشتند صحبت می‌کردند. اینکه وقتی جدا شدند صحبت می‌کنند نه حرفه‌ای است و نه اخلاقی.

پیش خور کردن کذب است
‌اینکه کل مبلغ قرارداد مالی باشگاه پیش خور شده درست نیست. باشگاه‌ها هزینه‌هایی دارد که باید پرداخت شود. مثلاً هزینه حضور در هتل قطر یا پرواز اختصاصی به قائمشهر باید پرداخت شود. بازهم تاکید می‌کنم که اینکه گفته شده است کل این مبلغ پیش خور شده کذب محض است.

قرض‌های باشگاه مشخص شد
بخشی از طلب برانکو را باشگاه قرض کرده و بخشی هم که به بازیکنان پرداخت شده در همین شرایط بوده اما در تلاش هستیم که برای این بخش درآمدزایی ایجاد کنیم و جزو قرض‌های باشگاه به حساب نیاید. در تلاش هستیم تا زمینه درآمدزایی باشگاه را بیشتر کنیم تا مشکلات باشگاه کمتر شود. هواداران هم باید به کمک ما بیایند تا از این بخش‌ها بتوانیم درآمدزایی کنیم.

بازگشت علیپور و مهدی ترابی؟
در مورد بازیکنانی که از ما جدا شده‌اند باید بگویم حتی اگر بازیکن جدیدی را هم جذب کنیم با شرایطی که وجود دارد تا نیم فصل نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. بازیکنانی هم که در خارج هستند با کادر فنی و مدیریت باشگاه در ارتباط هستند. اما اینکه بخواهند شب قبل از بازی در فضای مجازی تیم ما را تحت فشار قرار دهند که فلان بازیکن را بیاورید درست نیست و نباید باشگاه را تحت فشار قرار داد. بازیکنانی که در خارج بازی می‌کنند رقم‌های قرارداد سنگینی با تیم‌های خود دارند و امکان حضورشان نیست.

هر درخواستی که کادر فنی داشته باشد ما پیگیری خواهیم کرد. فراموش نکنید که اینجا پرسپولیس است و بازیکن باید شرایط باشگاه را درک کند و بداند به کدام تیم می‌رود. این تیم با تیم‌های درجه دوم حوزه خلیج فارس فرق دارد و میلیون‌ها طرفدار دارد.

کادر فنی بازیکن بخواهد پیگیری می‌کنیم
هر درخواستی که کادر فنی داشته باشد ما پیگیری خواهیم کرد. فراموش نکنید که اینجا پرسپولیس است و بازیکن باید شرایط باشگاه را درک کند و بداند به کدام تیم می‌رود. این تیم با تیم‌های درجه دوم حوزه خلیج فارس فرق دارد و میلیون‌ها طرفدار دارد.

هنوز نمی‌دانیم چرا بازی با ذوب آهن لغو شد
هر تصمیمی که سازمان لیگ تا اینجای کار گرفته ما مطیع بوده‌ایم. تنها درخواستی که ما داشتیم از باشگاه نساجی خواستیم که بازی در تهران برگزار شود. درخواستی بود که قابلیت اجرا داشت اما قبول نکردند. اینکه بازی با ذوب آهن لغو شد ما هنوز متوجه دلیل این تصمیم چه بود. هنوز هم برای مشخص نشده که این بازی به چه دلیل لغو شده است. لغو این بازی به تیم ما لطمه خیلی زیادی زد.

از نظر ما ذوب آهن تخلف کرده است
گفتیم اگر ذوب آهن تخلفی کرده که از نظر ما تخلف کرده است باید سه بر صفر شود. ما محترمانه سوال کردیم که اگر تخلفی صورت گرفته باید بازی سه بر صفر شود. الان هم منتظر جواب هستیم. از نظر ما تخلف شده است.

باید به درآمدزایی اضافه کنیم
اینکه فردی بتواند رقم درشتی را وارد باشگاه کند در یک هفته کار بسیار بزرگی است. (رقم ۳۰ میلیارد تومان عنوان شده است). ما باید با پیدا کردن فضای تبلیغاتی جدید این رقم را پرداخت کنیم. امیدوارم بتوانیم درآمدزایی جدیدی داشته باشیم تا مشکلات مالی را به حداقل برسانیم.

کری خواندن باید در چارچوب اخلاق باشد
ابراهیم شکوری در مورد کری‌هایی که برخی پیشکسوتان تیم رقیب برای این تیم خوانده بودند گفت: وقتی تیمی در چهار سال اخیر قهرمان لیگ برتر بوده و دو بار به فینال للیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است حتماً تیم بزرگی است. اینکه ما این مسائل را بیان کنیم کری نیست بلکه واقعیت است. درخواست من از دوستان این است که اگر هم کری می‌خوانند احترام همدیگر را حفظ کنند. برخی پیشکسوتان که در سطح بالایی هم بوده‌اند حتی در باشگاه خودشان هم مسئولیتی به آنها نمی‌دهند اما باید سعی بکنند اگر هم می‌خواهند کری بخوانند در چارچوب اخلاق باشد تا مشکلی بوجود نیاید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.