معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت کاهش آمار کرونا در خراسان رضوی بسیار شکننده است و باید مراعات‌ها بیشتر شود.

روند کاهشی آمار کرونا در خراسان رضوی شکننده است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان با بیان اینکه تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به ۳۰ شهرستان افزایش یافته است اظهار داشت: هم اکنون شهرستانهای مشهد، بینالود و گناباد از نظر شیوع کرونا وضعیت نارنجی دارند و بقیه شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به روند کاهشی تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی افزود: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا در این استان به ۱۲۵ نفر در روز کاهش یافته است که این میزان در اوج موج سوم کرونا، طی اواخر آبان‌ ماه تا اوایل آذر ماه امسال به بیش از ۴۰۰ نفر در روز رسیده بود.

وی ادامه داد: طی این مدت تعداد کل بستری‌شدگان کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی  از ۲ هزار و ۳۸۰ نفر به ۶۳۳ نفر کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون ۲۱۶ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که این میزان در اوج بیماری افزون بر ۴۰۰ نفر بود.

قلیان با بیان اینکه تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در خراسان رضوی نیز افت قابل توجهی یافته است افزود: روز گذشته از هزار و ۸۶ آزمایش انجام شده در مراکز جامع خدمات سلامت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نتیجه ۲۲ درصد آنها مثبت شده در حالی که پیش از این نتیجه آزمایشات سرپایی بین ۴۵ تا ۵۰ درصد مثبت بود.

وی گفت: محدودیت‌ و ممنوعیت رفت و آمد و فعالیت مشاغل تا اطلاع بعدی در تمامی شهرها همچنان برقرار است و هم‌اکنون تنها فرق شهرستان‌های نارنجی و زرد در اعمال محدودیت‌های کرونایی این است که در وضعیت زرد، رده‌های شغلی یک، ۲ و سه اجازه فعالیت دارند اما در وضعیت نارنجی فقط رسته‌های شغلی یک و دو می‌توانند فعالیت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نباید احساس کنیم که محدودیت‌ها تمام شده و ویروس از بین رفته است زیرا به محض اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم شاهد اوج دوباره بیماری بویژه با توجه به شیوع موج جدید آن در اروپا خواهیم بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.