همرزم سردار شهید سلیمانی حاج قاسم را نمونه بارز یک ولایت‌مدار واقعی دانست و افزود: توسل و ارادت ایشان به ائمه اطهار(ع) مثال‌زدنی بود.

حاج قاسم برای گره‌گشایی امور همواره به حضرت رضا(ع) متوسل می‌شد

به گزارش قدس آنلاین، عشق و ارادت سردار سلیمانی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مثال‌زدنی و ذکر ائمه اطهار(ع) همواره بر لبان وی جاری بود.

در این میان، سردار از هر فرصتی برای تشرف به بارگاه منور رضوی بهره می‌گرفت، تشرفی که البته به اذعان و شهادت افرادی که از نزدیک با روحیات این شهید آشنا بودند، بسیار به دور از تشریفات صورت می‌گرفت.

دلدادگی و عاشقی سردار در محضر شریف رضوی زبانزد بود. معمولا تشرف و زیارت وی در حرم امام رضا(ع) به درازا می‌کشید که از عشق و خلوص وی در ساحت امام هشتم حکایت داشت.

سردار سید ابراهیم یزدی، از همرزمان قدیمی سردار سلیمانی، که اینک مسئول هیئت رزمندگان اسلام کرمان است، در گفت‌وگو با آستان‌نیوز، در آستانه گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سیلمانی، درباره ویژگی‌های ایشان بیان کرد: ایشان شخصیتی بود که در چهل‌ساله انقلاب، مسیری سخت و طولانی را برای کسب رضای خدا و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) با مرارت‌هایی که در میادین مختلف با آن روبه‌رو می‌شد دنبال کرد تا اینکه به جایگاه رفیع شهادت نایل آمد و به یک مکتب تبدیل شد.

وی در ادامه افزود: بنده از سال ۶۰ که با ایشان آشنا شدم و در دوران دفاع مقدس تحت فرماندهی ایشان بودیم، شاهد بودم که مراقبتی شدید نسبت به نفس خود داشت و در رفتار فردی و اجتماعی، هر آنچه لازمه یک انسان بامعرفت، بامرام و درخور احترام بود انجام می‌داد. با کوچک‌ترین نیروی زیردست خود با رأفت و مهربانی رفتار می‌کرد و با دشمنان نظام جمهوری اسلامی نمونه اشداءعلی‌الکفار بود.

همرزم سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس و در کوران حوادثی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتاد و ایشان با این موضوع درگیر بود، توجه نیروها را اول به سمت کسب رضایت خدا و توکل و دوم به توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و در آنجایی که در شرایط بسیار سخت قرار می‌گرفتند، به توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) جلب می‌کرد.

وی ادامه داد: به طور مکرر و مداوم، همگان را به توسل و توجه ویژه به امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان فاطمه معصومه(س) توصیه می‌کرد و درخواستش این بود که برای گره‌گشایی کار خود، به این دو بزرگوار متوسل شوند.

یزدی اشاره کرد: با وجود کار زیاد و سخت، در اجتماعات مردمی حضور پیدا می‌کرد و با حوصله تمام، پای حرف و مشکلات مردم می‌نشست. توجهی ویژه به فرزندان شهدا داشت و آنان را در آغوش مهربانی خود نوازش می‌کرد.

همرزم شهید سلیمانی درباره ولایت‌مداری حاج قاسم اظهار کرد: حاج‌قاسم مصداق بارز یک ولایت‌مدار واقعی و مطیع محض امام(ره) به شمار می‌رفت. پس از رحلت امام نیز تحت امر رهبر معظم انقلاب بود.

وی با بیان اینکه ولایت‌پذیری حاج قاسم ریشه در مکتب اهل بیت(ع) داشت، افزود: وقتی ولایت‌مداری بر پایه اصول باشد، قطعا تبعیت محض از امام امت اسلامی و ولایت فقیه را خواهیم داشت.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.