دیوایدرها یک راه عالی و فوق العاده برای تقسیم بندی فضاهای مسطح به حساب می آیند. دیوایدرها می توانند در هر فضایی قرار بگیرند و به همین علت، امروزه کاربردهای گسترده ای پیدا کرده اند.

ابزارهای دکوراتیو مناسب برای تقسیم بندی فضا چیست؟

این دیوایدرها می توانند یک فضای فلت را به چند اتاق و بخش متفاوت تقسیم کنند. با توجه به کاربردهای این دیوایدرها داشتند، بسیاری از تولید کنندگان این وسیله، تصمیم به تولید انواع و مدل های مختلفی از دیوایدرها، با خصوصیات و نوع استفاده های متفاوتی گرفتند.

یکی دیگر از وسیله های پر استفاده و محبوب برای تقسیم بندی و بخش بندی فضاها و محوطه ها، پارتیشن ها بودند. بر خلاف دیوایدرها که تنها به صورت یک صفحه و تنها یک بخش صاف ساخته می شدند، اما پارتیشن ها از چهار قطعه صاف ساخته می شوند که می توانند یک محیط کاملا جدا را به وجود بیاورند. پارتیشن ها نیز درست مانند دیوادرها از انواع مختلفی ساخته می شوند و جنس های متفاوتی از آن ها وجود دارد.

انواع مختلف دیوایدرها

دیوایدرها را از لحاظ جنس می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد.

دیوایدرهای شیشه ای، شاید یکی از متعارف ترین انواع دیوایدرها هستند. این دیوایدرها از نوعی صفحات شیشه ای ساخته می شوند و بسیار سبک هستند. این نوع از دیوایدرها بیشتر در ساختمان ها و مراکز اداری و تجاری به کار می روند و کاربرد آن ها به نوعی با پارتیشن اداری شبیه است.

تفاوتی ندارد که نوع طراحی فضای داخلی محوطه شما از چه رنگ و چه سبکی پیروی می کند؛ دیوایدرهای شیشه می توانند برای همه آن ها مناسب باشند. یکی دیگر از مزایای دیوایدرهای شیشه ای نحوه نگهداری و شستشوی آن ها است. آن ها را می توان به راحتی و با یک تکه پارچه و یا اسفنج به همراه مواد شوینده تمیز کرد. با وجود این که ممکن است دیوایدرهای شیشه ای کمی خطرناک باشند و امکان شکسته شدن آن ها وجود داشته باشد، باید بدانید که دیوایدرهای ساخته شده از شیشه سکوریت، در برابر ضربات و حرارت ها چندین برابر بیشتر از شیشه های معمولی مقاوم هستند.

دیوایدرهای آجری، نوع ضخیم تر و مقاوم تری از دیوایدرها هستند. دیوایدرهای آجری می توانند بهترین انتخاب شما برای دکوراسیون های مدرن و هنری باشند. یکی از بهترین مزایای دیوایدرهای آجری، امکان قرار دادن لوازمی مانند چراغ، تابلو، ساعت و ... است.

دیوایدرهای چوبی، نوعی از دیوایدرهای سبک تر و کوچک تر هستند که کم تر از دیگر انواع دیوایدرها مورد استفاده قرار می گیرند. دیوایدرهای چوبی بهترین گزینه برای تقسیم بندی کردن فضاهای کوچک تر هستند؛ اما یک مشکل بزرگی که وجود دارد این است که چوب ها، نسبت به شیشه ها و یا آجرها، آسیب پذیرتر بوده و ممکن است چیزهایی مانند آفات، رطوبت، حرارت بالا و ... آسیب ببینند.

انواع مختلف پارتیشن ها

پارتیشن ها نیز درست مانند دیوایدرها انواع مختلفی دارند. پارتیشن های شیشه ای بهترین و رایج ترین نوع پارتیشن ها هستند. این پارتیشن ظاهر بسیار دلنشینی داشته و بهترین نوع پارتیشن ها برای هر نوع دکوراسیونی، به خصوص دکوراسیون های مدرن هستند. پارتیشن شیشه ای معمولا با فریم های مختلفی نظیر فریم های چوبی، فریم های آلومینیومی، فریم های چوبی و همین طور به صورت فریملس (بدون قاب و تمام شیشه) نیز، ساخته می شود. در میان انواع و طرح های مختلف پارتیشن ها، پارتیشن های شیشه ای بیشترین تنوع را دارند و بیشتر از سایر پارتیشن ها می توانند به زیبایی دکوراسیون محوطه کمک کنند.  

پارتیشن های چوبی، نیز نوع دیگری از پارتیشن ها هستند. البته پارتیشن های چوبی نسبت به سایر انواع پارتیشن ها کمی دامنه کاربردهای کم تری دارند، اما در طرح ها و انواع مختلفی موجود هستند. پارتیشن های چوبی برای استفاده های ساده تر به کار می روند و بیشتر مناسب دکوراسیون های سنتی، ساده و گرم هستند.

پارتیشن های فلزی نوعی از پارتیشن های کم تر شناخته شده هستند که بیشتر جنبه ای تزئینی و دکوری دارند. این پارتیشن ها بیشتر از این که برای ایجاد یک محوطه خصوصی و شخصی به کار بروند، به عنوان یک المان تزئینی برای جدا کردن دو یا چند بخش متفاوت استفاده می شوند.

معمولا پارتیشن ها به دلیل دامنه گسترده کاربردهایشان، در بخش های مختلفی از خانه و همین طور فضاهای متفاوتی مانند محل کار، اداره، فروشگاه ها، مغازه ها و ... به کار می روند.

شرکت شیشه تتراگلس

شرکت شیشه تتراگلس، یکی از بهترین شرکت های وارد کننده و تولید کننده محصولات شیشه ای دکوراتیو است. این مجموعه با بیش از ده سال سابقه در این زمینه، قادر بوده است تا محصولاتی مانند شیشه رنگی، آینه های رنگی دکوراتیو، شیشه لاکوبل، کابین دوش، نرده شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، نرده شیشه ای، درب شیشه ای، دیوایدر شیشه ای، پارتیشن اداری و ... را با بالاترین کیفیت ارائه کند. لازم به ذکر است که تمامی محصولات این شرکت، با بهترین مواد اولیه و همین طور دقیق ترین ابزارها ساخته شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.