حسن عزالدین نماینده نزدیک به حزب الله و عضو فراکسیون "الوفاء للمقاومة" در پارلمان لبنان در در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین به معرفی نقش محوری سردار شهید قاسم سلیمانی در حمایت از مقاومت لبنان و منطقه پرداخت و تصریح کرد: شهید سلیمانی فرماندهی شجاع، دانا و پیشرو در میدان بود که چشم اندازی فراگیر و باز را نسبت به نزاع با استکبار جهانی و تلاش‌های سلطه گرانه علیه منطقه داشت.

شهید سلیمانی ستون فقرات محور مقاومت بود/ ترور فرماندهان مقاومت، میزان عجز آمریکا مقابل آنها را به نمایش گذاشت

حسن عزالدین افزود: این صفات سردار سلیمانی موجب شد تا او ستون فقرات محور مقاومت و تحولات منطقه باشد؛ به ویژه در ارتباط با مسئله فلسطین، ارتباط با گروه‌های فلسطینی و حمایت از سوریه در مقابل توطئه آمریکا و متحدان آن در منطقه برای براندازی نظام سوریه که مانعی در برابر دشمن صهیونیستی بوده است. در واقع حاج قاسم یک چشم انداز استراتژیک داشت که مبتنی بر آن و به مرور زمان موفق شد تا تمام موانع مقابل روابط کشورهای دشمن رژیم صهیونیستی را بردارد و پیشگام دعوت از طرف‌های مختلف برای ایستادن در کنار سوریه بود و از طرف دیگر روابط مستحکمی‌را با عراق به ویژه پس از ورود آمریکا به این کشور و اشغال آن برقرار کرد.

عضو فراکسیون "الوفاء للمقاومة" تصریح کرد: براین اساس اگر بخواهیم نقش شهید سلیمانی را در منطقه تبیین کنیم، باید بگوئیم که او بنیانگذار وحدت و روابط محکم میان گروه‌ها و کشورهای معارض با رژیم صهیونیستی بود و از این روی تمام پیروزی‌ها  مقابل اسرائیل و نابودی گروه‌های تروریستی اعم از داعش و دیگر گروه‌ها در سوریه و نیز ناکام کردن پروژه‌های سلطه جویانه آمریکا بفضل شهید سلیمانی محقق شده و او شریک و مؤسس اصلی این پیروزی‌هاست.

وی در ارتباط با استراتژی و رویکرد سردار سلیمانی در جنگ ۳۳ روز علیه لبنان و نیز تقویت وحدت میان احزاب مختلف لبنانی توضیح داد: اگر بخواهیم نقش شهید در لبنان را بررسی کنیم، باید بگوئیم که او همواره در کنار مردم لبنان بود و بی تردید روابط مثبت بسیار خوبی را با اغلب گروه‌های سیاسی و قومی‌در این کشور برقرار کرد. اما در ارتباط با حمایت از لبنان در جنگ ۳۳ روزه و مقابله با دشمن صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای عربی، سردار قاسم سلیمانی مقاومت در لبنان را بعد استراتژیک و بازدارنده در قبال دشمن می‌دانست؛ بنابراین از همان لحظه اول با فرماندهی مقاومت در تماس مستمر بود تا نیازهای این محور در مقابله با دشمن را تامین کند.

حسن عزالدین اضافه کرد: حمایت‌های حاج قاسم از مقاومت تنها به حمایت‌های لجستیک محدود نبود، بلکه او در میدان نبرد نیز کنار رزمندگان مقاومت مانند شهید حاج عماد مغنیه و در دل خطر و قلب میدان نبرد حضور داشت. آنها دوشادوش هم با این دشمن لدود مقابله می‌کردند، تمام اهداف آن را به شکست کشاندند و با کمک سید حسن نصرالله موفق شدند تا همه توطئه‌ها علیه مقاومت را ناکام کنند؛ بنابراین او شریک اساسی پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه بود، کما این که نقش این شهید در رساندن پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی‌به رهبر مقاومت در لبنان نیز فراموش نشدنی است.

نماینده نزدیک به حزب الله در ادامه با اشاره به جنایت شنیع آمریکا و اقدام آن در ترور فرماندهان مقاومت گفت: به طور قطع این اقدام آمریکا اولاً بزرگی و عظمت این دو فرمانده عزیز یعنی حاج قاسم و حاج ابومهدی و نیز میزان عصبانیت دولت آمریکا از متد، فعالیت‌ها و نقش راهبردی آن دو در مقابله با سیاست‌های سلطه جویانه آن کشور چه از نظر غارت ثروت کشورها و چه از نظر حمایت اسرائیل را به نمایش می‌گذارد. آمریکا از مقابله با این دو شهید در میدان نبرد عاجز بود و از همین رو اقدام به ترور کرد.

وی در پایان تاکید کرد: این عملیات، یک عمل تروریستی سازماندهی شده توسط کشوری بود که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد، اما در حقیقت خود آن تروریست و مادر تروریسم در همه کشورها اعم از سوریه، عراق، یمن، فلسطین، ایران، لبنان و هر نقطه از دنیاست. به فرموده امام خمینی(ره) آمریکا کشوری است که در همه جای دنیا فتنه انگیزی و جنگ افروزی می‌کند، این ماهیت کشوری است که ادعای آزادی، حقوق بشر و دموکراسی دارد، اما ترور می‌کند و مرتکب جنایت می‌شود. بنابراین ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، خلاف قوانین بین المللی، سازمان‌های حقوق بشری، عرف بین الملل و تمام شرایع آسمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.