حزب رفاه ملی افغانستان در آغاز سال ۲۰۲۱، بیانیه ای را در خصوص اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همچنین تحولات روزهای اخیر منتشر کرد.

بیانیه حزب رفاه ملی افغانستان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی

قدس آنلاین: حرب رفاه ملی افغانستان در بیانیه ای که برای انتشار در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، موضع خود را در خصوص شهادت سردار سلیمانی، ترورهای اخیر روزنامه نگاران در افغانستان و همچنین سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است.  

در بخشی از این بیانیه در خصوص ترور سردار سلیمانی آمده است: حزب رفاه ملی افغانستان ضمن گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور تروریست آمریکا صورت گرفت، بر این باور است که ترور هدفمند سلیمانی از قبل برنامه ریزی شده و دقیقاٌ در راستای حمایت از تروریست های داعش از جانب آمریکا صورت گرفته است.

قاسم سلیمانی یگانه شخصیتی بود که به درخواست و تقاضای کشورهای منطقه از جمله دولت های عراق و سوریه علیه فعالیت های تروریستی داعش وارد عمل و مبارزه شد، جهان متوجه شد که نابودی گروه تروریستی داعش مدیون ایثار، فداکاری و محصول تلاش ها و مبارزات سردار قاسم سلیمانی است.

آمریکا همواره خود را در شعار دفاع از حقوق بشر، حقوق زن، حقوق اقلیت ها و در خط اول مبارزه با تروریست ها قلمداد می کرد؛ ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی ها در کشور عراق چهره کریه و دروغین این کشور را آشکارتر ساخت و در عمل ثابت شد که آمریکایی ها خود بزرگترین تروریست دولتی در جهان هستند.

در بخش دیگر این بیانیه به ترورهای اخیری که در افغانستان انجام شده و هدف اصلی آن روزنامه نگاران بوده اند اشاره شده و آمده است: حزب رفاه ملی افغانستان ضمن محکوم نمودن حملات پی در پی علیه خبرنگاران در کابل، غزنی، ننگرهار، هلمند، نمایندگان پارلمان و مردم بی دفاع و اعلام نگرانی درباره وضع کنونی کشور، از دولت جمهوری اسلامی افغانستان به ویژه از رئیس جمهور، محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی می خواهد آنچه در توان دارند برای بهبود وضع امنیتی کشور تلاش نمایند، شرایط ناامنی و ترور های زنجیره ای خبرنگاران و فعالان مدنی و شخصیت های دلسوز به وطن روز به روز افزایش یافته و ما عمیقاً نگران این وضع هستیم.

حزب رفاه ملی افغانستان همچنان در مذاکرات صلح، خواهان آتش بس فوری، حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته از جمله قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی و سیستم برگزاری انتخابات آزاد بوده  و موارد فوق را خط قرمز برای مردم افغانستان می داند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حزب رفاه ملی افغانستان میلاد حضرت عیسی ابن مریم (ع) و آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی را به تمام مسیحیان جهان و پیروان آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می نماید و آرزومند است سال ۲۰۲۱ میلادی سال خوب، خوش همراه با صلح، دوستی و صمیمیت برای تمام انسانهای جهان به ویژه برای ملت های مظلوم و دردمند افغانستان، یمن، سوریه، فلسطین و دیگر کشورها باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.