گیلان -رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اغلب استان‌های کشور اعتبارات مربوط به طرح تحول را جذب و طرح های تحول را پیش برده‌اند، گفت: استان گیلان در کنار تمام عقب‌ماندگی‌های حوزه بهداشت و درمان، بهره‌ای از طرح تحول سلامت نبرده است.

گیلان در طرح تحول سلامت بهره‌ای نبرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علو پزشکی گیلان ،ارسلان سالاری اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۷۶ بیمار بستری مبتلابه کرونا در سطح بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

سالاری با اشاره به وجه تمایز اجرای طرح شهید سلیمانی در گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی یک حساب مجزا به جهت جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه و مردمی در جهت پشتیبانی از طرح ایجاد و علاوه بر آن حدود ۲۰۰۰ دستگاه تب‌سنج  برای حضور گروه‌های عملیاتی و همچنین هزاران بسته بهداشتی جهت ارائه به خانوارهای غربالگری شده توزیع‌شده است.

وی به موضوع کمبود نیروی انسانی در کادر بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: نیروهای در نظر گرفته‌شده کادر بهداشت گیلان در مقایسه با کادر درمان تقریباً حدود یک‌ دهم است در حالیکه جمعیت بازنشسته در حوزه بهداشت حدوداً بین یک‌پنجم تا یک‌سوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.