جنبش فتح تأکید کرد که همسر رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ صلاحیت قانونی و سیاسی برای تبرئه رژیم صهیونیستی از دست داشتن در قتل همسرش را ندارد.

فتح:  مسئولیت مستقیم ترور یاسر عرفات بر گردن رژیم اشغالگر است

قدس آنلاین: جنبش فتح در پیامی برای سهی الطویل، همسر یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به اظهارات وی در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: در اوج جشن پنجاه و ششمین سالروز تشکیل جنبش فتح و انقلاب  معاصر فلسطین که نام و تاریخ آن تا ابد با نام رهبر شهیدمان ابو عمار (یاسر عرفات) گره خورده است، سهی الطویل از پنجره رژیم اشغالگر به ما می‌نگرد و با مبرا کردن دشمن از قتل ابوعمار بار دیگر تلاش می‌کند تا تاریخ این شهید را تحریف کند.

در پیام فتح آمده است که سهی الطویل کسانی را تبرئه می‌کند که رهبران آنها تمامی ابزارهای قتل و تروریسم خود را برای رهایی از وجود یاسر عرفات با چندین بار تلاش برای ترور وی به کار گرفتند و آخرین مورد آن محاصره او در ساختمان "المقاطعه" در رام‌الله بود که به مسموم کردن او با رادیواکتیو پلونیوم ختم شد، ماده‌ای که هیچ طرفی در منطقه جز دولت رژیم اشغالگر توانایی ساخت و تولید آن را ندارد.

این جنبش در ادامه آورده است: مسئولیت مستقیم ترور یاسر عرفات بر گردن رژیم تروریستی و اشغالگر است و خانم سهی هیچ صلاحیت قانونی یا سیاسی و یا اخلاقی برای تبرئه دشمن در این جنایت را ندارد و او با این کار به سنگر دشمنان ملت ما و قاتلان نماد و رهبر آنها ابو عمار می‌رود.

جنبش فتح همچنین نوشت: سهی الطویل باید دست از تلاش‌ها برای تحریف زندگی ابو عمار بردارد و از کارزاری فاصله بگیرد که توسط دشمنان ملت فلسطین برای ایجاد ناامیدی در آنها و بهبود وجهه خودشان طراحی کرده‌اند.

به تازگی روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" مدعی شده که سهی عرفات همسر یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته، "عرفات قطعا مسموم شده اما نه توسط "اسرائیل" بلکه به دست یکی از فلسطینی‌ها"!

اما سهی عرفات در توضیحی که در صفحه فیسبوک خود قرار داد، اعلام کرد، هر آنچه این روزنامه از مصاحبه او با تلویزیون رژیم صهیونیستی در قالب یک فیلم مستند درباره رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین نقل کرده، خارج از ساختار اصلی‌اش و منحرف شده است.

او در ادامه تاکید کرد: پرونده ابو عمار هنوز در دستگاه قضایی باز است و من نمی‌توانم هیچ شخصی حتی "اسرائیل" را به قتل او متهم کنم چرا که هیچ دلیل و مدرکی ندارم و نیز تا این لحظه سند و مدرکی علیه هیچ کسی ندارم و نمی‌خواهیم بدون مدرکی قطعی این اتهام‌ها را به برخی کشمکش‌های سیاسی داخلی فلسطین بچسبانم.

تشکیلات خودگردان فلسطین بارها رژیم صهیونیستی را مسئول قتل یاسر عرفات اعلام کرده است.

در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴ فوت عرفات در یک بیمارستان در فرانسه اعلام شد.از آن زمان برخی مسؤولان فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی عرفات را در بیمارستان مسموم کرد اما تل‌آویو هرگز چنین مساله‌ای را نپذیرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.