استاندار خراسان رضوی گفت: منع تردد شبانه همچنان در استان ادامه دارد و نظارت‌ها در این زمینه باید با جدیت دنبال شود.

تداوم ممنوعیت تردد  شبانه در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان  در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: حفظ این وضعیت از اهمیت بسزایی برخوردار است و امیدواریم با تداوم کاهش تعداد مبتلایان کرونا، به سمت وضعیت سفید در استان حرکت کنیم.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: طی ۴۵ روز گذشته خراسان رضوی در اعمال محدودیت‌های کرونایی شامل منع تردد شبانه، تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس، دورکاری بخشی از کارکنان ادارات و تعطیلی برخی از اصناف، از استان‌های پیشرو در کشور بوده است که این تلاش‌ها نقش مهمی در کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا داشته است.
به گفته وی، بدنبال اقدامات انجام شده تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی از ۶۰ نفر در پیک شیوع بیماری، اکنون به زیر ۱۰ نفر کاهش یافته است‌ و این شرایط باید حفظ و مدیریت شود.
معتمدیان در ادامه گفت: کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید در بحث ابتلای بیشتر کرونا در برخی از شهرستان‌های استان برای شناسایی علل و مدیریت شرایط، ورود یابد و در قالب کمیته علمی باید رابطان سلامت در استان هر چه زودتر معرفی شوند.
استاندار خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: منع تردد شبانه همچنان در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی ادامه دارد و نظارت‌ها در این زمینه باید با جدیت دنبال شود.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه محدویت‌های کرونایی از اول آذرماه تاکنون تبعات اقتصادی بدنبال داشته است، اما اثرات مثبت آن در کنترل اپیدمی کرونا و کاهش تعداد مبتلایان بسیار قابل توجه بوده است.
معتمدیان گفت: این دستاورد با همراهی همه عزیزان و مردم از طریق رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و نظارت‌های دستگاه‌های اجرایی حاصل شده است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا از عوامل اصلی شیوع و بروز بیماری، محافل و دورهمی‌های خانوادگی بوده است که محدودیت‌های منع ترددهای شبانه با همکاری نیروی انتظامی نقش مهمی در کاهش و کنترل بیماری در این زمینه داشته است.
وی با قدردانی از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در زمینه پیشگیری و کنترل کرونا تاکید کرد: این اطلاع رسانی‌ها می‌بایست با برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب پیرامون کنترل و پیشگیری از بیماری تداوم یابد.
به گفته معتمدیان، فرمانداران و دستگاه‌های متولی برای حفظ وضعیت موجود کرونا باید محدودیت‌های کرونایی، منع ترددهای شبانه و پرهیز از دورهمی‌ها و تجمع‌ها  را جدی تر از گذشته دنبال کنند.
استاندار خراسان رضوی بر تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات خراسان رضوی و لزوم نظارت‌های جدی در این زمینه تاکید کرد.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به آلودگی هوا در کلانشهر مشهد گفت: مشهد یکی از شهرهای با افزایش آلاینده‌های جوی است که این موضوع بر سیستم ایمنی بدن و ابتلا به کرونا اثرگذار است.
معتمدیان تاکید کرد: وارونگی هوا و شرایط فعلی آلودگی مشهد و همچنین وضعیت صنایع در اطراف این کلانشهر و تردد خودروها و نقش آن در آلودگی هوای کلانشهر مشهد جهت ارائه راهکارها و برنامه ریزی کوتاه مدت باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی در پایان از همراهی و حمایت‌های آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی در اجرای برنامه‌های پیشگیری و مقابله با کرونا در کلانشهر مشهد قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.