مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از خدمات ارزنده پرستاران جهادی، گفت: حضور قهرمانانه پرستاران جهادی در کنار بیماران کرونایی و غیرکرونایی موجب طی شدن کامل دوره قرنطینه آنان در منازل و نقاهتگاه‌ها شده است.

خدمات رایگان پرستاران جهادی به بیماران  شایسته تقدیر است/حضور پررنگ جامعه پرستاری در طرح شهید سلیمانی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر امیررضا صالح‌مقدم اظهار کرد: همزمان با اولین سالگرد سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع پرستاران جهادی حاضر شدیم تا قدردان زحمات آنان باشیم، زحمتکشانی که حضورشان یادآور حضورداوطلبانه هم‌لباسان خود در دوران ۸ سال دفاع مقدس در امدادرسانی به رزمندگان مجروح است و از دیگر حضور پررنگ‌ پرستاران جهادگر هم می‌توان به یاری‌رسانی آنان به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان در ایام حوادث و بلایای طبیعی و همچنین خدمت‌رسانی به زائران پیاده حسینی و رضوی اشاره کرد.
وی افزود: در راستای اثربخشی هرچه بیشتر طرح در حال اجرای شهید سلیمانی و همچنین شناسایی به مبتلایان به کووید ۱۹ بدون نیاز به بستری در بیمارستان، جامعه پرستاری حضوری فعال در نقاهتگاه‌ها و منازل بیماران داشتند.
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مسئولیت قانونی مراقبت از بیماران کووید در دوره قرنطینه در منزل یا نقاهتگاه به عهده ۶۰ مرکز فعال مراقبت پرستاری سپرده شده و این مراکز با نظارت حوزه مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد امر مراقبت از نیازهای خدمات پرستاری را با رعایت استانداردها و پروتوکول‌ها در منازل و نقاهتگاه‌ها انجام می‌دهند.
دکتر صالح‌مقدم تصریح کرد: بیش از ۲۵ پرستار جهادی در ایام مبارزه با کرونا به‌صورت داوطلبانه در کنار بیماران کرونایی و غیرکرونایی حاضر هستند و به بیماران نیازمند به کمک‌های حوزه پرستاری خدمات رایگان ارائه می‌دهند و بابت این حضور قهرمانانه از تک‌تک آنان تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی با ذکر این نکته که ارزش کار پرستاران جهادی آنقدر بالا است که با هیچ چیز قابل جبران نیست، تأکید کرد: حضور قهرمانانه پرستاران جهادی در کنار بیماران کرونایی و غیرکرونایی موجب طی شدن کامل دوره قرنطینه بیماران در منازل و نقاهتگاه‌ها و همچنین عدم مراجعات غیرضرور آنان به بیمارستان‌ها در ایام بحرانی کرونایی شده است.
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پرستاران جهادی همچون کادر درمان بیمارستان‌ها در کنار خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، خدمت‌رسانی به بیماران غیرکرونایی را هم در برنامه کاری داشتند تا هر دو گروه به‌خوبی دیده شوند و کوچکترین مشکلی در امور مراقبتی بیماران کرونایی و غیرکرونایی به‌وجود نیاید.
در پایان این مراسم پرستاران جهادی با دریافت هدایایی ارزنده از سوی مسئول نقاهتگاه، سرگروه پرستاران جهادی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طرح شهید سلیمانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان مشهد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج برادران و خواهران مسجد حضرت فاطمه‌زهرا(س) تقدیر شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.