رئیس شواری شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر در زمینه بحث آلودگی هوا و تعطیلی تهران به واسطه بروز پدیده آلودگی اختیارات جدی ندارد و طبق قانون هوای پاک مسئولیت در این زمینه بر عهده دولت و شخص رئیس جمهور است.

محسن هاشمی: شورای شهر در زمینه آلودگی هوا و تعطیلی پایتخت اختیارات جدی ندارد

«محسن هاشمی» رئیس شواری شهر تهران در رابطه با آلودگی هوای تهران ، با اشاره به نامه استاندار تهران به دولت و تاکید بر لزوم تعطیلی پایتخت به قدس آنلاین گفت: قانون هوای پاک وظیفه همه دستگاه ها را در این زمینه کاملا مشخص کرده است و در مورد تعطیلی کلانشهر تهران اصولا دولت و شخص آقای رئیس جمهور تصمیم گیری می‌کند.

وی در رابطه با موضع شورای شهر تهران در رابطه با بحث آلودگی هوا و تعطیلی تهران به واسطه بروز پدیده آلودگی نیز گفت: شورای شهر در این زمینه اختیارات جدی ندارد و عمدتا در این زمینه وزرات کشور و دستگاه‌های اجرایی است ؛ مثلا در مورد ممنوعیت‌های تردد یا ممنوعیت برخی موارد استفاده از سوخت اینها در اختیار شورای شهر نیست؛ همانطور که گفته شد معمولا در این رابطه دولت تصمیم گیری میکند و برای اجرا به فرمانداری ابلاغ می‌شود.

هاشمی گفت: ما امروز بیش از یک و نیم ساعت در شورای شهر در زمینه آلودگی هوا مباحثی را مطرح کردیم ولی باید توجه داشت که داده‌های صحیحی در مورد موضوعات مرتبط با آلودگی هوا به دست ما نمی‌رسد و از طرفی نیز اختیارات کافی برای مقابله با این معضل نداریم. تنها می‌توانیم در حد تذکر عمل کنیم و پیگیری انجام دهیم.

وی تصریح کرد:‌ همچنین اطلاعات دقیق در مورد مصرف مازوت و نوع گازوئیل و میزان آن به شورای شهر داده نمی‌شود و ما بر اساس شاخص‌هایی که از شرکت کنترل کیفیت هوا داریم اعلام می‌کنیم که هوا چقدر آلوده است و این شرایط مشابه آماری است که در مورد فوتی‌های کرونا از بهشت‌زهرا (س) می‌دادیم.

در این رابطه  مسئول دفتر «عیسی فرهادی» فرماندار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه آیا دستورالعملی در رابطه با تعطیلی پایتخت از استانداری دریافته کرده اند نیز گفت: تا به اکنون دستوری در این رابطه به فرمانداری داده نشده است ولی روز گذشته در رابطه با الودگی هوا و تعطیلی احتمالی پایتخت جلسه ای در استانداری برگزار شد که باید دید نتیجه آن چه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.