ارومیه - آن دسته از هم وطنانی که تاکنون فرمان خودرو را از زنجان تا تبریز و از تبریز تا ارومیه در دست داشتند به طور حتم با چالش رانندگی در این آزادراه ها به دلیل کیفیت نامناسب آسفالت آشنا بوده و این مسیر آن ها را به معنای واقعی تکانده است اما برای افرادی که با این مسیر اشنا نیستند باید همین قدر بگویم که وضعیت این آزاد راه به گونه ای است که در اقدامی غیر قابل باور حتی محمد اسلامی وزیر راه را چندی پیش مجبور به عذرخواهی کرد.

کورس قیمت عوارض در آزاد راه ارومیه-تبریز

قدس آنلاین-گروه استان ها: وزیر راه و شهرسازی ماه گذشته در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان شرقی ضمن عذرخواهی از مردم این استان بابت وضعیت بد روکش جاده‌ها و آزادراه‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: آزادراه تبریز-زنجان مشکلاتی دارد که متعلق به بانک‌هاست اما ترمیم و بهسازی آزادراه را انجام ندادند و دیدیم پیگیری جواب نمی‌دهد و نهایتاً کار را به سازمان راهداری سپردیم که بهسازی و روکش آسفالت آزادراه را آغاز کردند.

حال از این آزاد راه که به سمت ارومیه ادامه مسیر بدهیم وارد آزاد راه دیگری در مسیر ارومیه –تبریز قرار می گیریم که این جاده هم با انتقادات بسیاری روبرو است اما جالب اینجاست که با این وجود مسئولان هزینه دریافت عوارض این آزاد راه را از مبلغ هفت هزار تومان به مبلغ ۹ هزار تومان افزایش دادند که این موضوع در هفته گذشته با اعتراض بسیاری از هم وطنان روبرو شد.

گفتنی است روزانه حجم زیادی از خودروهای سواری و باری در مسیر ارومیه- تبریز و بالعکس تردد می‌کنند اما از زمانی که روند اخذ عوارض در این مکان اجرایی شده است دریافت عوارض نامتعارف، متناسب با امکانات و تردد در جاده اعمال نشده و افرادی که از این مسیر رفت و آمد دارند به شدت از این موضوع گلایه‌مند هستند.

افزایش عوارض فعلا منتفی است

تعرفه عوارض آزاد راه ارومیه-تبریز در حالی به میزان ۲۰ هزار ریال افزایش یافته است که بسیاری از رانندگان و مسافران ازکیفیت آسفالت این مسیر گلایه دارند و این افزایش تعرفه را غیر قانونی می دانند.

گفتنی است در همین حال استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: به دنبال این افزایش قیمت و با توجه به اعتراض شهروندان و نیز کیفیت نامناسب آسفالت  در تماس با وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از افزایش صورت گرفته، خواستار توقف این موضوع شدیم که خوشبختانه با این در خواست موافقت شد.

محمدمهدی شهریاری در این رابطه اذعان کرد:  دریافت عوارضی به شکل فعلی عادلانه و منطقی نیست و مدیریت آذربایجان غربی پیگیر کاهش عوارضی بود و افزایش ایجاد شده در چند روز اخیر مغایر با دغدغه های استان محسوب می‌شود.

شهریاری ادامه داد: با توجه به پیگیری صورت گرفته، وزارت راه و شهرسازی با توقف افزایش عوارضی آزادراه ارومیه به تبریز موافقت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.