شهید سلیمانی در یک خطابه معروف می‌گوید: «یکی از شئون عاقبت به خیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری همین است.

 والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهم‌ترین محور محاسبه این است».

در مورد شخص آیت‌الله مصباح و نسبتشان با این موضوع که تقریباً همه چیز مشخص است ولی به نظرم مهم‌ترین نکته این است که عالمِ بزرگی که برای او تعبیر «علامه» را به کار می‌برند و خودش شاگرد بزرگانی چون آیت‌الله بهجت و علامه طباطبایی و حضرت امام(ره) است، در چنین جایگاهی وقتی به مقام معظم رهبری می‌رسد خودش را خاکِ کفِ پای ایشان می‌داند.وقتی ایشان به مقام معظم رهبری می‌رسید دیگر خودش را نمی‌شناخت.

شاید ما جنبه درک این‌ها را نداشته باشیم ولی جالب بود که ایشان می‌گفت در دوران غیبت کبری یکی از بهترین رهبران که جایگاه رفیعی نیز دارند، مقام معظم رهبری است. بحث عاطفی و احساسی نیست که بگویم، بلکه شما اگر علامه را از نزدیک رصد می‌کردید، می‌شنیدید که ایشان در خصوص رهبری می‌فرمودند که این مرد، چقدر بزرگ است که در مقابل این همه فشار و مسائل و مشکلات، محکم و باصلابت ایستاده است. آیت‌الله مصباح بهترین افتخارش این بود که آبرویشان را برای آقا بدهند. این خیلی مهم است که کسی در این جایگاه علمی و اخلاقی وقتی به حضرت آقا می‌رسد اصلاً خودش را نمی‌شناسد. شما خودتان می‌دانید در دیداری که رهبری به منزل آیت‌الله مصباح تشریف می‌آورند، ایشان می‌افتند تا پای مقام معظم رهبری را ببوسند. این یعنی ایشان شاگرد آیت‌الله بهاءالدینی‌ای است که می‌گوید من باید دست مقام معظم رهبری را ببوسم یا علامه حسن‌زاده‌ای است که دوزانو مقابل رهبری می‌نشیند.

ایشان شاگرد این مکتب است.پارسال یا دو سال پیش که نماینده مقام معظم رهبری خدمت علامه مصباح بودند، فرمودند که من توفیق نشد تا پایِ مقام معظم رهبری را ببوسم اگر توانستید به نیابت از من پایِ ایشان را ببوسید.

ما خجالت می‌کشیم که بگوییم اهل ولایت‌ایم وقتی که علامه مصباح را می‌بینیم. البته رهبری نیز در مورد علامه نسبت به مقام و معرفت ایشان آگاهی داشتند و سال ۸۹ که ایشان به منزل آیت‌الله مصباح تشریف آورده بودند گفتند که «بحمدالله هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا یکجا در آقای مصباح جمع شده است». این جامعیتی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم را رهبری به طور کامل در این جمله بیان داشتند. من به یاد ندارم که رهبری تعبیر «بصیرت به معنای حقیقی کلمه» را در مورد فرد دیگری جز علامه مصباح به کار برده باشند. بنابراین در شرایط فتنه‌ علامه مصباح عمارگونه از ولایت دفاع می‌کردند و به نظرم بهترین ذخیره‌ای که ایشان در محضر حضرت زهرا(س) دارند این است که اگر بپرسند چه آورده‌اید جواب بدهند که من خودم را سرباز رهبر انقلاب می‌دانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.