خبرگزاری آلمان به نقل از وزارت اقتصاد این کشور نوشته دولت آلمان در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیارد یورو مجوز فروش سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن و لیبی صادر کرده است.

اعتراف آلمان به فروش میلیاردی سلاح به ائتلاف ضد یمن و گروه‌های درگیر در لیبی

قدس آنلاین: دولت آلمان تأیید کرده است که در سال ۲۰۲۰، به طرف‌های درگیر در جنگ یمن و لیبی تسلیحاتی به ارزش بیش از یک میلیارد یورو فروخته است.

خبرگزاری آلمان به نقل از وزارت اقتصاد این کشور گزارش داده که دولت آلمان در طول سال گذشته میلادی در مجموع ۱.۱۶ میلیارد یورو (۱.۴۱ میلیارد دلار) صادرات سلاح به کشورهای درگیر در جنگ یمن و لیبی را تأیید کرده است.

در حالی که برخی گزارش‌ها در این خصوص که عربستان سعودی یکی از طرف‌های اصلی در جنگ یمن است، خبرگزاری «دویچه وله» به نقل از خبرگزاری آلمان، نامی از این کشور نبرده و از چند کشور درگیر در جنگ یمن و لیبی که آلمان به آنان سلاح فروخته نام برده است.

بر اساس این گزارش، آلمان در هفدهم دسامبر ۲۰۲۰ مجوز صادرات سلاح و تجهیزات نظامی به ارزش ۷۵۲ میلیون یورو به مصر را صادر کرد.

این کشور همچنین به شرکت‌های تولید سلاح آلمانی مجوز داد تا قراردادهایی به ارزش بیش از ۳۰۵.۱ میلیون یورو با قطر، بیش از ۵۱ میلیون یورو با امارات، ۲۳.۴ میلیون یورو با کویت و حدود ۲۲.۹ میلیون یورو با ترکیه امضا کنند.

آلمان همچنین مجوز فروش سلاح به ارزش‌های ۱.۷ و ۱.۵ میلیون یورو را به ترتیب برای کشورهای اردن و بحرین صادر کرد.

خبرگزاری دویچه وله نوشته این اطلاعات بنا به درخواست «امید نوری‌پور»، یکی از نمایندگان حزب سبز مجلس عوام آلمان ارائه شده است.

آلمان در میان پنج کشور صادر کننده سلاح در جهان است که هر ساله به برخی کشورهای جهان سلاح می‌فروشد.

این خبر در حالی منتشر شده که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در مارس ۲۰۱۸ برای اولین بار هرگونه فروش سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن را ممنوع اعلام کرد، اما این تحریم تا زمان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ولی‌عهد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول به طور کامل اجرا نشد تا اینکه در نوامبر همان سال با قتل این نویسنده سعودی، تحریم تسلیحاتی آلمان علیه این کشور به طور کامل به اجرا در آمد.

آلمان بیستم آذرماه تحریم تسلیحاتی علیه عربستان سعودی را یک سال دیگر تمدید کرد. تحریم تسلیحاتی آلمان علیه سعودی‌ها ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ماه) پایان می‌یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.