وزیر کشور با بیان اینکه استانداران براساس اولویت‌های خود درباره آلودگی هوا برنامه‌ریزی کنند، گفت: هر استان متناسب با شرایط و مقتضیات داخلی روش‌های متفاوتی را می‌تواند اعمال کند البته باید وزارت نفت، نیرو و محیط زیست برنامه‌های خود را ابلاغ کنند.

استانداران براساس اولویت‌های خود درباره آلودگی هوا برنامه‌ریزی کنند

قدس آنلاین: عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در جلسه مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور گفت: شرایط اجتماعی ما شرایط بسیار خاصی است از نظر اقتصادی، کرونا و تهدیدها فشارهای زیادی به مردم وارد می‌شود و مردم در نگرانی، استرس و اضطراب به سر می‌برند.

وزیر کشور افزود: سه مساله در زمستان می‌تواند به این اضافه و دغدغه مردم شود. یکی آلودگی هواست که مردم به ویژه در کلان شهرها نگران آن هستند شاخص‌ها بالاست و این شاخص‌ها موجب بیماری و اضطراب می‌شود و نگرانی‌های زیادی برای مردم به وجود می‌آورد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: مساله دیگر موضوع خاموشی برق است که در چند استان به‌شکل موردی خاموشی برق داشتیم اگر ملاحظه نشود خاموشی‌ها احتمالا افزایش پیدا می‌کند خود این خاموشی نگرانی‌های زیادی برای مردم به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: مساله دیگر کسری سوخت است. الان سقف تولید گاز و گازوییل و نفت کوره مشخص است وقتی مصرف بیشتر می‌شود با کاهش مواجه می‌شویم این جلسه برای این موضوع برگزار شد تا راه حل‌های کوتاه مدت پیدا کنیم و آن را رفع کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: آنچه که مشخص است باید همه تلاش کنیم مصرف را در کوتاه مدت کاهش دهیم. مصرف خانگی رقم بسیار بزرگی به خودش اختصاص داده و لازم است مصرف خانگی کنترل و مدیریت شود این هم بدون همکاری و مساعدت مردم میسر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در کاهش مصرف به دنبال زندگی سخت مردم نیستیم اما مصرف بهینه را از مردم می‌خواهیم. به گونه‌ای که در منزل خودشان آرامش داشته باشند و هم  مصرف به گونه‌ای نباشد که در شرایط خاص مجبور باشیم برخی مصرف را قطع کنیم و یا این که به صورت طبیعی به قطع منجر شود.

وزیر کشور با اشاره به قانون پاک، گفت: قانونگذار در قانون پاک مواردی را پیش بینی کرده است تا در بحث مصرف سوخت و هم تردد خودرو دودزا و در نیروگاه‌ها از استانداران این قانون را  اجرا شود و بند به بند قانون را اجرا کنند اجرای این  قانون به ما خیلی کمک می‌کند که بتوانیم این مراحل را پشت سر بگذاریم.

رحمانی فضلی افزود: برای تردد کامیون‌هایی که در کلان شهرها دودزا هستند و مراعات معاینه فنی را نکردند و  هر وسیله نقلیه دیگری که رعایت معاینه فنی را نکرده است و استاندارد ندارد باید ممنوعیت ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: درباره مصرف مازوت در شرایط بسیار خاص هستیم به گونه‌ای نباشد که ما با مشکلات بیشتری مواجه باشیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: استانداران در استان‌ها اولویت‌های شهرستان‌های خود را درباره آلودگی هوا برنامه ریزی کنند.

رحمانی فضلی درباره نحوه صرفه ‌جویی گفت: هر استان متناسب با شرایط و مقتضیات داخلی روش‌های متفاوتی را می‌تواند اعمال کند البته باید وزارت نفت، نیرو و محیط زیست برنامه‌های خود را ابلاغ کنند.

وی افزود: هر استانی با مقتضیات و شرایط خود می‌تواند روش‌های خود را اعمال کند که این روش‌ها را استانداران در تبادلی که دارند حتما منتقل کنند و به استان‌های دیگر تسری بدهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.