رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: درصورت سهل انگاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک ، پیک چهارم کرونا اتفاق خواهد افتاد.

 پیک چهارم کرونا منتظر  بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی

علی بیرجندی نژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ویروس کرونا در طول یک سال گذشته به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم  در دوره های زمانی مختلف با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: از این رو در حال حاضر که رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم باعث کاهش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا شده است نیاز است که این دستورالعمل ها به صورت جدی از سوی جامعه ادامه پیدا کند تا کشور وارد پیک چهارم کرونا نشود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد  افزود: استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی های خانوادگی همچنان بهترین روش برای قطع زنجیره انتقال کرونا در تعاملات اجتماعی است از طرفی با توجه به اینکه این ویروس دچار جهش شده  و سرعت انتقال آن بسیار بالا رفته است  باید پروتکل های بهداشتی در سطوح مختلف از سوی سیاست گذاران و مردم جدی گرفته شود  زیرا تجربه چند ماه گذشته نشان داده است که وضعیت این بیماری ناپایدار است و هر لحظه ممکن است در صورت عدم جدی گرفتن، روند صعودی به خود بگیرد به طوری که شاهد بودیم آمار مبتلایان و فوتی ها در پیک سوم به نسبت پیک های قبلی بیشتر بوده است.  

وی در مورد احتمال رخ دادن پیک چهارم کرونا تا پایان سال جاری در سطح کشور نیز گفت: در حال حاضر که اکثر شهرهای کشور در حالت زرد کرونایی قرار دارند هنوز روزانه بین ۱۰۰تا ۱۲۰ نفر به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست می دهند که رقم بسیار بالایی می باشد از این رو رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک که باید به بالای ۹۰درصد برسد لازم و ضروری می باشد زیرا هرگونه کوتاهی در این باره  جامعه  را دچار پیک های بعدی کرونا که جدی تر از پیک های گذشته خواهد بود ، می کند.

بیرجندی نژاد در مورد زمان توزیع و استفاده عمومی از واکسن کرونای ساخت داخل نیز گفت: تولید انبوه واکسن کرونا یک فرایند زمان بر می باشد ، زیرا  معمولا از زمانی که تست آزمایشگاهی یک واکسن  آغاز می شود تا زمانی که در سطح جامعه توزیع و مورد استفاده قرار بگیرد چندین ماه زمان می برد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.