عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در زمینه بیمه محصولات کشاورزی اقدامات موثری انجام نشده، درحال حاضر به باغداری که ۲۰۰میلیون تومان درآمد دارد در قبال تایید خسارت صد در صدی حدودا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان پرداخت می‌شود.

پرداخت مطالبات کشاورزان خسارت دیده بعد از ۸ماه

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام جواد نیک بین در خصوص وضعیت پرداخت خسارت کشاورزان خسارت دیده گفت: در زمینه بیمه محصولات کشاورزی اقدامات مفید و موثری انجام نشده است، درحال حاضر به باغداری که ۲۰۰میلیون تومان درآمد دارد در قبال تایید خسارت صد در صدی حدودا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالبات کشاورزان خسارت دیده بعد از گذشت ۸ ماه به آنها پرداخت می‌شود، ادامه داد: متاسفانه می‌توان گفت در کشور زیرساخت فرآوری محصولات کشاورزی وجود ندارد و میزان واحدهای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی بسیار کم است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور آلمان زعفران قائنات به نام زعفران اسپانیا به فروش می‌رسد، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات کشور ارتباطی با تحریم‌های اعمال شده ندارد بلکه حاصل ضعف در مدیریت است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت تولید رنگ از پوست انار در داخل کشور ما وجود دارد، گفت: در برخی از کشورها از پوست انار بهترین رنگ‌ها را تولید و با قیمت بسیار بالایی صادر می‌کنند.

نیک بین با اشاره به اینکه اجرای آمایش سرزمینی در اختیار دولت بوده و مجلس شورای اسلامی اصل قانون آمایش را مصوب کرده است، ادامه داد: هرساله شاهد هستیم کشاورزان در برخی از مناطق کشور با مشکلاتی در زمینه فروش محصول تولیدی خود به دلیل بالا بودن میزان عرضه و کاهش قیمت مواجه می‌شوند. اجرای آمایش سرزمینی می‌تواند اینگونه مشکلات را کاهش دهد./

انتهای پیام/

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.