اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی طرح تحویل کتاب با پیک موتوری و تحویل کتاب به اعضای کتابخانه‌ها در منازلشان را اجرایی کرد.

طرح تحویل کتاب با پیک موتوری در مشهد اجرایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری خراسان رضوی روز یکشنبه در این مراسم افزود: در آستانه یک‌سالگی آغاز بحران کرونا قرار داریم و تقریبا بعد از چند ماه از شروع این بحران تمام دنیا با این نتیجه رسید که ناگزیر هستیم با این ویروس زندگی کنیم.
سید حمید موسوی اضافه کرد: این بحران باعث ایجاد تبعات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شد که نشان داد باید در زندگی با ایجاد نوآوریها، ابداعات و خلاقیت‌ها فعالیت‌های اجتماعی را ادامه داد.
وی ادامه داد: این نوآوری‌ها و ابداعات در حوزه کتابخانه‌های عمومی با اجرای این طرح و قبل از آن با فعالیت کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های متنوع و خلاقانه حوزه کتاب با استفاده از فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه نمایان شده ‌است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد محدویت‌های فراوانی در کشور برای کنترل بیماری کووید ۱۹ شد و این اتفاق باعث رونق گرفتن استفاده از فضای مجازی در سطح کتابخانه‌ها شد.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در فضای مجازی با استقبال خوب اعضای کتابخانه‌ها مواجه شد و باعث حفظ ارتباط کتابخانه‌ها، اعضا و علاقه مندان به کتاب و مطالعه شد.
وی ادامه داد: با توجه به ملاحظات کرونایی و درخواست مردم نیازمند منابع اطلاعاتی، طرح تحویل کتاب درب منازل مورد بررسی قرار گرفت و امروز این طرح باهدف دسترسی آسان مردم به منابع مورد نیاز کتابخانه‌ای رونمایی می شود.
او با اشاره به طراحی نرم‌افزار ویژه این طرح برای انجام مراحل مختلف دریافت کتاب اضافه کرد: این طرح در ۵۰ کتابخانه منتخب خراسان رضوی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.