فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کشور، حضور گسترده مردم در تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی را تجلی فطرت مردم ایران عنوان کرد.

تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم، تجلی فطرت مردم بود

به گزارش قدس آنلاین، سردار عظیم ابراهیم پور در برنامه تلویزیون اینترنتی «شهدا القدس» که به همت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در سالگرد سردار شهید سلیمانی و المهدی المهندس برگزار شد، گفت: مردم پای پاکی و اقتدار می ایستند و از کسی که منفعت طلب، جاه طلب و رفاه طلب نیست و امان نامه قدرت، ثروت و مدرک و شهرت را پس می زند، حمایت می کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام هشتم(ع) که می فرمایند:" زندگی زمانی به خوشبختی می رسد که منشاء و سرچشمه خوشبختی دیگران باشد"، زندگی شهید سلیمانی را نمونه تجلی یافته این حدیث عنوان کرد.

ابراهیم پور ادامه داد: پیام شهادت حاج قاسم به مردم این بود که اگر می خواهی خوشبخت شوید خود را باید تمام قد باعث و بانی خوشبختی دیگران کنید.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، همچنین با اشاره به سخنی از امام علی(ع) در نهج البلاغه که فرمودند: اگر در داخل سرزمین خود با دشمن مواجه شوید شکست می خورید، افزود: جنگی که حاج قاسم با داعش فرماندهی کرد جنگ با گروهی بود که قصد تصرف شهرهای ما را داشت و او در سوریه و عراق جلوی آنها ایستاد و نگذاشت به مرزهای ایران برسند.

سردار ابراهیم پور تاکید کرد: اگر بخواهیم در مسیر حاج قاسم حرکت کنیم نباید خودمان را ببینیم و او دنبال معروفیت و دیده شدن نبود و خلوص این شهید در رفتارش همه عالم را در غم فراقش سوگوار کرد.

وی همچنین به جمله معروف حاج قاسم که «ما ملت امام حسینیم» اشاره داشت و گفت: این بدان معناست که پرچم ما اباعبدالله است و هر جا محبتی برای امام حسین(ع) است ما آنجا هستیم.

ابراهیم پور، مکتب حاج قاسم را متعلق به همه آنهایی دانست که از هر جناح و گروهی در تشییع او حرکت کردند و به یاد او گریستند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.