۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 734766

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه زیارت کردن امام تنها موضوعاتی مانند لمس ضریح نیست، گفت: لمس کردن ضریح مطهر آقا امام رضا (ع) به معنای زیارت نیست بلکه توجه دلی به مقام ائمه (ع) و درک مفاهیم دینی بسیار ارزشمندتر است و باید به آن توجه شود.

زیارت باید با درک مفاهیم دینی باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی معتمدی اظهار کرد: خواندن زیارت‌نامه اهل‌بیت (ع) موجب می‌شود که به مفاهیم عمیق معنوی در ادعیه دست‌یابیم و حقایق معنوی را بهتر درک کنیم.

وی با بیان اینکه حضور صِرف در اماکن مذهبی مدنظر نیست بلکه درک مقام و درجه ائمه اطهار (ع) بسیار مهم‌تر است، افزود: موضوعاتی مانند لمس کردن ضریح مطهر آقا امام رضا (ع) به معنای زیارت نیست بلکه توجه دلی به مقام ائمه (ع) و درک مفاهیم دینی بسیار ارزشمندتر است و باید به آن توجه شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خرافات واردشده به دین مُسری است و اگر با آن مقابله نشود، افراد زیادی را به انحراف می‌کشاند، بیان کرد: اگر موردی در قرآن، مفاتیح و منابع معتبر دینی نبود و مراجع تقلید نیز بدان اشاره نکرده باشند، پس جزئی از دین نیست.

معتمدی با تأکید بر اینکه انسان می‌تواند با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) با ایشان ارتباط معنوی و قلبی برقرار کند، گفت: امام رضا (ع) فرمودند که در سه مرحله دستگیر زائران خود خواهند بود و در سختی‌ها آن‌ها را تنها نخواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه زیارت کردن باید بر حالات روحی انسان تأثیر بگذارد و او را از گناهان دور کند، افزود: اگر پس از زیارت همچنان به گناهان گذشته خود ادامه دهیم یعنی به کنه زیارت پی نبرده‌ایم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه توجه و نگاه امام رضا (ع) به انسان، دردهای او را شفا می‌دهد و حالات روحی انسان را دگرگون می‌کند، بیان کرد: در حدیثی آمده است که زیارت امام رضا از زیارت سیدالشهدا (ع) بالاتر است زیرا تنها شیعیان دوازده‌امامی به زیارت این امام می‌روند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.