رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد علت عمده کارتن‌خوابی و افراد بی‌خانمان سطح شهر را گسترش حاشیه‌نشینی در مشهد دانست و گفت: ساماندهی این افراد نیازمند مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف است.

ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین ودیعی در حاشیه بازدید شبانه از برخی گرم‌خانه‌های سطح شهر مشهد که از آنها با عنوان «سرای مهر» یاد می‌شود، اظهار کرد: براساس قوانین، یکی از وظایف شهرداری‌ها، احداث گرمخانه برای افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه شهر است؛ رسالت و تکلیف شهرداری در این قانون صرفا منوط به احداث بوده و اداره را باید نهادهای دیگر عهده‎‌دار شوند.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری مشهد در چند سال اخیر تلاش مضاعفی را برای رفع این معضل به‌عمل آورد و در این راستا با هماهنگی و همکاری کمیسیون های مختلف شورای شهر، اعتبارات خوبی برای احداث گرمخانه در مناطق مختلف، به‌ویژه مناطق کم برخوردار تحصیص داده است، گفت: در بودجه امسال شهرداری مشهد اعتبار لازم برای ساخت ۱۰ گرمخانه دیده شده که این موضوع با ظرفیت حدود ۶۰۰ نفر محقق شده است.

ودیعی در ادامه افزود: تمامی این ظرفیت‌ها بدون توجه به ظرفیت خانه‌های سبز است که پیشتر برای نگهداری معتادین متجاهر و بازپروری آنها درنظر گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه علاوه بر این اعتبار، ۱۰ میلیارد تومان هم برای احداث اردوگاه و مرکز نگهداری معتادین متجاهر حسن آباد اختصاص دادیم، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که این پروژه که در تعامل با شورای مبارزه با مواد مخدر استان در حال انجام است، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ودیعی علت عمده کارتن‌خوابی و افراد بی‌خانمان سطح شهر را گسترش حاشیه‌نشینی در مشهد دانست و گفت: ساماندهی این افراد نیازمند مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، فرمانداری، دادگستری، نیروی انتظامی، مراکز فرهنگی و غیره و نقش‌آفرینی شهروندان، سمن‌ها و خیرین است؛ بسیاری از مشکلات این افراد آسیب‌دیده ناشی از بیکاری و نداشتن شغل است و بدون شک با بازپروری و اشتغال‌زایی می‌توان گام تاثیرگذاری در این جهت برداشت.

وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی ۱۳ دستگاه ون و دو دستگاه اتوبوس برای گشت‌زنی شبانه در نقاط احتمالی تجمع و پاتوق کارتن‌خواب‌ها و دعوت از آنها برای حضور در گرمخانه‌های شهرداری، افزود: از شهروندان عزیز مشهدی نیز تقاضا داریم در این شب‌های سرد زمستان با مشاهده افراد بی‌خانمان مراتب را به ۱۳۷ اطلاع دهند تا همکاران ما با حضور در محل آنها را به محل‌های پیش‌بینی شده منتقل کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.