سنندج- در طی روزهای گذشته یک فایل صوتی در شبکه‌های اجتماعی استان کردستان دست‌به‌دست می‌شود که حکایت از ورود کرونای انگلیسی به کردستان دارد و لذا این موضوع موجب دغدغه بسیاری از هم وطنان در طی دوروز گذشته شده است.

ورود کرونای انگلیسی به کردستان از شایعه تا واقعیت

قدس آنلاین-گروه استان ها: این فایل صوتی که با صدای خانمی که به زبان کردی صحبت می‌کند به هم‌وطنان و شهروندان مناطق کردنشین به‌ویژه شهر سنندج هشدار می‌دهد که پروتکل‌ها را بیش‌از پیش رعایت کنند.

در این فایل گفته‌شده که، یک دکتر سنندجی طی سفری که هفته گذشته به انگلیس داشته در برگشت به کرونای جهش‌یافته که در انگلیس و برخی کشورهای دیگر مشاهده‌شده مبتلا شده است و اکنون در بیمارستان توحید سنندج بستری‌شده است.

در این فایل صوتی هم چنین عنوان شده است که وزارت بهداشت به‌طورجدی برای پیدا کردن راننده و سایر افرادی که با این دکتر در ارتباط بوده‌اند پیگیر است.

موردی مشاهده نشده است

درحالی‌که این مکالمه تلفنی در طی دو روز گذشته‌نگرانی های بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته است لذا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌گوید: تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده است و در حال بررسی یک مورد مشکوک هستیم.

دکتر ابراهیم قادری روز دوشنبه در خصوص صحت‌وسقم این ماجرا توضیح داد: یکی از پزشکانی که به‌تازگی از انگلیس برگشته است به کرونا مبتلا شده که به دلیل شیوع این بیماری در این کشور (انگلیس)حساسیت دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی، بیشتر شد.

یکی از پزشکانی که به‌تازگی از انگلیس برگشته است به کرونا مبتلا شده که به دلیل شیوع این بیماری در این کشور (انگلیس)حساسیت دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی، بیشتر شد.

وی بابیان اینکه فرد مبتلا از بیمارستان ترخیص شده و دوران قرنطینه را می‌گذارند، افزود: در این مدت از ۶۰ نفر از افرادی که با وی در تماس بوده‌اند تست کرونا به عمل آمد که نتیجه همه آنها منفی بوده است.

دکتر قادری با بیان اینکه تفاوت ویورس کرونای جهش یافته که از آن به عنوان انگلیسی یاد می شود تنها در قدرت سرایت پذیری آن است، از مردم استان خواست تا به شایعات توجه نکنند و نتایج نمونه گیری از این فرد به تهران ارسال شده و به محض اعلام نتیجه، اطلاع رسانی می شود.

تمهیدات مسئولان

ابتلای این پزشک سفر کرده به کشور انگلیس در حالی اتفاق افتاده است که دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا پیش از این  شنبه شب در شبکه دو سیما  درباره گسترش ویروس انگلیسی و تدبیر برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور اعلام کرد پرواز به کشور انگلیس را به صورت رفت و برگشت ممنوع کردیم و پرواز غیر مستقیم هم که از انگلیس به استانبول و بعد به ایران می آمد، ممنوع شده است.

وی اعلام کرد: تمام کشورهای اروپایی که بخواهند وارد ایران شوند، باید ۴۸ یا ۷۲ ساعت قبل PCR منفی داشته باشند و بعد بتوانند وارد کشور شوند.

 وی هم چنین اظهار کرد: دوم اینکه دستور دادیم که تمام پروازهای اروپایی که وارد ایران می شوند، دوباره از مسافرانشان تست بگیریم و اینها تا مشخص شدن جواب تست شان باید در قرنطینه خانگی بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.