فرماندار گناباد گفت: تحرکات انتخاباتی با وجود ۶ ماه مانده تا موعد رسمی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از چندی پیش در این شهرستان آغاز شده و تنور آن در حال گرم شدن است.

تنور انتخابات شوراها در گناباد رو به گرمی می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی  افزود: برخی در مناطق شهری و روستایی گناباد با تشکیل محافلی در حال رایزنی و یارگیری هستند و از هم اکنون خود را برای حضور در انتخابات آماده می کنند و مسائل به صورت کامل توسط فرمانداری و مسوولان ذیربط رصد می شود.

وی ابراز امیدواری کرد در مدت مقرر شاهد حضور نخبگان و افراد دارای تجربه در انتخابات شوراهای شهر و روستا باشیم تا ضمن تشکیل شورای قدرتمند برای آینده خود و همشهریان بیشتر موثر واقع شوند.

فرماندار گناباد ادامه داد: فرمانداری به عنوان نهاد حاکمیتی و متولی برگزاری انتخابات در دو بخش ایجاد انگیزه جهت شرکت نخبگان و افراد دارای شرایط در انتخابات و برپایی انتخابات پرشور و سالم توام با حضور حداکثری مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

وی گفت: از همه طیف‌های سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و معتدل در شهرستان گناباد می‌خواهیم با ورود به عرصه انتخابات زمینه برگزاری انتخابات پرشور را فراهم کنند.

قربانی افزود: بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد ارائه کنند، لذا داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها از ۲۰ آذر ماه امسال و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها از ۱۶ دی ‌ماه امسال باید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ یا سامانه مربوطه نسبت به دریافت این گواهی اقدام و در زمان ثبت نام ارایه دهند تا دچار مشکل و وقفه و تجمع در محل‌های صدور آن نشوند.

وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه به مدت هفت روز ادامه دارد و ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین لغایت ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۰ انجام می شود.
فرماندار گناباد گفت: در بندهای یکم و دوم ماده ۳۲ "قانون انتخابات شوراهای اسلامی" مشخص شده که کدام اشخاص ملزم به استعفا از شغل خود برای داوطلبی عضویت در شوراها هستند لذا افراد مشمول این قانون باید از اکنون به این مساله توجه کنند تا در زمان مشخص شده از سمت خود کناره گیری کنند.

وی افزود: نیروهای شهرداری و مدیران و موسسات وابسته به آن و دهیاران از عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای محل خدمت خود محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده باشند و در آن پست شاغل نباشند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.