روند کاهشی دمای هوا در خراسان رضوی که از روز گذشته آغاز شده است همراه با بارشهای پراکنده برف و باران تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

تداوم روند کاهشی دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  گفت: از ظهر جمعه شاهد افزایش میانگین دمای هوا در مناطق مختلف این استان خواهیم بود بطوریکه کمینه دمای هوا در مشهد طی هفته آینده به بالای صفر می رسد.
زهرا آهنگرزاده افزود: بیشینه دمای هوای دیروز مشهد ۶ درجه سلسیوس بود که امروز چهار درجه پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد هفت درجه زیر صفر بود که در شب های آتی بین یک تا ۲ درجه نوسان دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: به دنبال افزایش ابرناکی هوای امروز و فردا، عبور موج ناپایدار جوی خراسان رضوی را فرا می گیرد که پیامد آن افزایش ابرناکی، وزش باد و وقوع بارشهای پراکنده باران و برف بویژه در نواحی شمالی، ارتفاعات مرکزی و مناطق شرقی استان خواهد بود.
وی افزود: طی این مدت تشکیل مه و کاهش دید در نواحی مستعد بویژه در جاده‌های کوهستانی استان با احتمال  اختلال در سیستم حمل و نقل پیش بینی شده است.
آهنگرزاده ادامه داد: امروز و فردا به علت فعالیت سامانه بارشی، شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد سالم پیش بینی شده و از روز پنجشنبه آلاینده های جوی در مشهد و شهرهای بزرگ استان رو به افزایش خواهد بود.
چناران با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.