مدیر تعاون روستایی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۳۳ هزار و ۱۷۷ تن محصولات کشاورزی از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده است.

خریداری ۶۳۳ هزار و ۱۷۷ تن محصولات کشاورزی از کشاورزان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهندس ایرج ناصری مقدم در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین درخصوص میزان خرید محصولات کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۳۳ هزار و ۱۷۷ تن محصولات کشاورزی از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده  و ۴۲هزارمیلیارد و ۷۱۴میلیون و ۷۷۰ هزار ریال به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی با بیان این موضوع که خریدها به شکل توافقی بوده و مبلغ، به صورت نقدی تحویل کشاورزان شده است، تصریح کرد: محصولاتی مانند زعفران، عسل و کنجاله، گندم و جو و ذرت از جمله مهمترین اقلام کشاورزی بوده که در استان تولید و توسط سازمان تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال ۹۵ هزار ۷۰۸ تن جو، ۳ هزار ۴۹۹ تن گندم، ۱۹۱ هزار ۲۹۰ تن ذرت و ۷۳ هزار ۲۸۹ تن سویا از در سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری شده است.

ناصری مقدم درخصوص شهرستان هایی که بیشترین میزان تولید و فروش محصولات کشاورزی را در استان داشته اند، گفت: شهرستان های مشهد، سبزوار، نیشابور و گناباد بیشترین فروش محصولات را به سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی داشته اند.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با دارا بودن بیش از ۶۹۲ تشکل وظایف حمایتی از بخش کشاورزی را به عهده دارد. این خدمات شامل خرید و تامین نهاده های کشاورزی، سم و کود و سایر نهاده مانند بذر و خدمات پشتیبانی مانند مکانیزاسیون است و در تمامی مراحل کاشت و داشت و برداشت شبکه تعاون روستایی، پشتیبان کشاورزان بوده و توسط تشکل های تعاون روستایی در روستاها حضور دارد.

مدیر تعاون روستایی استان با بیان اینکه هم اکنون ۶۹۲ تشکل تعاونی در روستاهای خراسان رضوی وجود دارد، ابراز داشت: ۲۲۳ شرکت تعاونی روستایی و ۱۶۴ تعاونی تولید روستایی و ۱۸۹ شرکت تعاونی کشاورزی از جمله این تشکل ها هستند. این مجموعه ارائه دهنده خدمات به کشاورزان در استان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.