مسئول دبیرخانه جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که بررسی فیلم‌های ثبت نامی برای تطابق با فراخوان و آئین‌نامه توسط دبیرخانه صورت می‌گیرد و داوران بعد از بررسی نامزدهای جشنواره را برای اکران اعلام می‌کنند.

 فقط نامزدهای جشنواره فیلم فجر اکران خواهند شد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول دبیرخانه جشنواره فیلم فجر سیمون سیمونیان اعلام کرد که بعد از بررسی تطابق فیلم‌های ثبت نامی با مقررات جشنواره، فیلم‌های مورد قبول جشنواره به صورت متفاوتی با سال‌های قبل اعلام خواهد شد.

وی در توضیح تکمیلی خود بیان کرد که همه فیلم‌هایی که شرایط حضور را داشته باشند اکران نمی‌شوند بلکه تنها فیلم‌هایی که توسط داوران به عنوان نامزد انتخاب شده‌اند در سینما اکران می‌شوند. با این حساب فیلم‌هایی که راهی اکران سینماها نمی‌شوند در واقع نامزد هیچ‌کدام از بخش‌ها و رشته‌های سینمایی نیستند و تنها قابلیت حضور در جشنواره طبق مقررات و آئین‌نامه داشته‌اند. به نظر می‌رسد که نزدیک به نصف فیلم‌ها قابلیت حضور در جشنواره را داشته باشند و از این خروجی نیز نزدیک به نصف فیلم‌ها نامزد رشته‌های گوناگون سینمایی بشوند.

نامزدی فیلم‌ها در رشته‌های گوناگون ۲۴ ساعت قبل از اختتامیه اعلام خواهد شد. این اقدام در واقع باتوجه به خطرات ناشی از کرونا و اکران تعداد محدودی از فیلم‌های جشنواره است.

سیمونیان اضافه کرد که بررسی فیلم‌های ثبت‌نامی به کمک دبیرخانه و سازمان سینمایی صورت می‌گیرد. در این ۱۱۰ فیلم سینمایی تنها یک انیمیشن به تهیه‌کنندگی محمد همدانی وجود دارد و باقی، فیلم‌های بلند سینمایی‌اند.

او در پایان اعلام کرد که احتمالاً داوران تا ۱۵ روز فیلم‌های مطابق با آئین‌نامه و فراخوان را تماشا و داوری می‌کنند و اسامی فیلم‌های اکرانی نیز یک هفته مانده به آغاز جشنواره اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.