سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل حوادث جاده‌ای در خراسان رضوی ۳۰ درصد کاهش یافته است.

حوادث جاده‌ای در خراسان رضوی ۳۰ درصد کاهش یافت/ کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرآباد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی یزدانی پیش از ظهر  امروز در مراسم کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرآباد ، اظهار کرد: طرح زمستانه اورژانس ۱۱۵ از آذر ماه شروع و تا ۲۲ اسفند امسال ادامه دارد.

وی گفت: در اجرای این طرح ۲۳۰ پایگاه فعال شامل ۱۲۸ پایگاه جاده‌ای و ۱۰۲ پایگاه شهری با آمادگی کامل به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی هستند.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در محورهای برف‌گیر خراسان رضوی نیز استقرار آمبولانس‌های پشتیبان با همه تجهیزات مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

یزدانی با بیان اینکه در این طرح پنج دستگاه اتوبوس ـ آمبولانس در دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار و گناباد و چهار فروند بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور و گناباد خدمت‌رسانی می‌کنند، بیان کرد:  ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان در  دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بردسکن از پوشش ۱۰۰ درصدی اورژانس برخوردار است، گفت: با توجه به برنامه توسعه ششم، بردسکن دارای ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ بوده که دسترسی لازم در سطح این شهرستان فراهم شده است.

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تقدیر و تشکر از خیرین حوزه سلامت، تصریح کرد: در سطح ۶ پایگاه اورژانس بردسکن میانگین ۵۰ ماموریت به صورت روزانه در این شهرستان در حال انجام است.

اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان قابل تحسین است

همچنین فرماندار بردسکن در این مراسم اظهار کرد: اقدامات دولت تدبیر و امید در این شهرستان قابل تحسین بوده و بردسکن هم اکنون دارای ۴ آمبولانس با تجهیزات و امکانات کافی است.

مجتبی شکری با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت در بردسکن بازوان دولت هستند، ادامه داد: مجمع خیرین با کمک‌های خودشاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در حوزه سلامت این شهرستان شده است.

وی افزود: بخش شهرآباد جمعیت ۱۹ هزار نفری را دارد که با توجه به اینکه از مرکز بردسکن کمی دور است نیاز مبرم به ساخت پایگاه اورژانس در این بخش بود.

فرماندار بردسکن گفت: این شهرستان کلیدر ورودی چندین استان کشور است که هر ساله شاهد تصادفات ناگواری در این شهر هستیم، بنابراین، احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ در بخش شهرآباد از ضروریات این بخش است.

شاکری با اشاره به اینکه کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند ساخت این پایگاه اورژانس را تسریع می‌بخشد، یادآور شد: مجمع خیرین سلامت در شهرآباد تاسیس شده که بستر تامین اعتبار برای احداث پایگاه نیز فراهم است. 

وی به وضعیت کرونا در بردسکن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با ورود سپاه در این قضیه و اجرای طرح مسجد سنگر سلامت و طرح حاج قاسم سلیمانی، رصد و پایش بیماریابی در این شهرستان به خوبی انجام و در خراسان رضوی نیز بردسکن موفق عمل کرده است.

فرماندار بردسکن با بیان اینکه شرایط وضعیت این شهرستان زرد است، گفت: همشهریان بدانند که وضعیت موجود شکننده و ناپایدار است، با کمی تعلل ممکن است وضعیت مجدد  نارنجی و یا حتی قرمز شود.

شاکری متذکر شد: متاسفانه تست‌های سرپایی مثبت در حال افزایش و میزان بستری‌ها نیز درحال افزایش بوده که می‌طلبد روند کنترل عبور مرور خودورها در دستور کار باشد.

ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرآباد به همت خیرین ساخته می‌شود

مدیر شبکه بهداشت ودرمان بردسکن نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از همت خیرین در حوزه سلامت، اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته زمین ساخت اورژانس ۱۱۵ شهرآباد از دانشگاه علوم پزشکی در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت، با کمک خیرین و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخته خواهد شد.

دکتر مهدی عاقلتر گفت: طی جلسه ای با خیرین، بخشدار شهرآباد و اعضای شورای این شهر تصمیم گرفته شد، پایگاه اورژانس شهرآباد در ۱۳۰ متر مربع با اعتباری ۸۰۰ میلیون تومان به سرعت ساخته شود.

وی ادامه داد: در ایام محرم و صفر و پویش نذر سلامت در بردسکن به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم نذرهای خود را به حوزه سلامت و خرید دستگاه سی تی اسکن اختصاص دادند که در همین راستا طی ۲ ماه مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.