رئیس فدراسیون کشتی گفت: سند طرح توسعه کشتی ایران در دنیا از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸ تا دوشنبه ابلاغ می‌شود، مشخص کردیم که سال ۲۰۲۸ کشتی ایران کجا باید باشد و در این خصوص نخبگان کشتی نیز نظراتشان را دادند.

ابلاغ طرح سند توسعه کشتی ایران/ تفکر کشتی ایران باید المپیکی شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا دبیر در مجمع عمومی سالیانه هیأت کشتی خراسان رضوی که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: آقای ریاضی به ادامه لیگ مرحوم سیدجواد موسوی روی آورده است و این کار برای نوجوانان و جوانان ما خوب است، ایشان دین خود را با این تصمیم به کشتی خراسان ادا کرده است.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: طرح سند توسعه کشتی جمهوری اسلامی ایران از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸ را با دانشجویان دانشگاه شریف نوشتیم و چک نهایی را فرستاده‌ایم که تا دوشنبه این سند ابلاغ می‌شود، مشخص کردیم که سال ۲۰۲۸ کشتی ایران دقیقا کجا باید باشد و در این خصوص نخبگان کشتی ایران هم نظراتشان را دادند.

مشکل مدیران ورزشی ما این است که المپیک محور نیستند

وی با تأکید بر اینکه تفکر باید المپیک ‌محور باشد نه جام جهانی محور، متذکر شد: کشتی را با المپیک باید بالا بیاوریم و باید از جوانان استفاده شود، وزارت ورزش و کمیته المپیک ۹۵ درصد باید المپیک محور باشند، مشکل مدیران ورزشی امروز ما این است که المپیک محور نیستند، ما همه جا می‌خواهیم قهرمان شویم جز المپیک، به آقای حمید سوریان گفتم تا المپیک مدال نیاوری پنج مدال جهانی تو به چشم نمی‌آید، که طلای المپیک را گرفت و با پنج طلای دیگرش برابری می‌کند.

دبیر بیان کرد: قهرمانی نوجوانان و نونهالان جهان به چه درد می‌خورد؟ پدر بچه را در نوجوانی در میاوریم و مربی خودش را می‌خواهد بزرگ کند، بچه‌ای را که مربی وزنش را کم می‌کند باید از ورزش با حقارت بیرون کرد، این خائن است که با بچه مردم چنین کاری می‌کند، برای کشتی باید همه دست به دست هم بگذارند و متعادل کشتی ایران بالا برود.

۱۹۸ نامه محرمانه فدراسیون گمنام است!

رئیس فدراسیون کشتی تشریح کرد: ۱۹۸ نامه محرمانه فدراسیون نیست! نه ثبت شده است و نه مقصدش مشخص شده است، شکایت هم کرده‌ایم و در مسیر امور در دادگاه هستیم، لوگو فدراسیون را هم عوض کردیم، روزی که فدراسیون را تحویل گرفتم نزدیک به ۶۰ میلیارد بدهی داشتیم و اکنون بدهی‌ها در دست پرداخت است.

وی با تاکید بر اینکه خطاب به رؤسای هیأت‌های استان‌ها می‌گویم هرکس کار نمی‌کند خداحافظ، گفت: حتما از سال ۱۴۰۰ به رئیس هیأت‌هایی که برای هیأت وقت بگذارند و به شهرستان‌های خود سر بزنند شاخص گذاشته و کمک می‌کنیم، کشتی ایران از همه‌ ورزش‌های ایران بزرگتر است، باید این دیدگاه به مسؤولان برگردد.

دبیر ضمن تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی که قول دادند باشگاه توکل باز شود و بچه‌های مشهد با رعایت پروتکل به تمرینات خود ادامه دهند، عنوان کرد: امیدوارم در شهرستان‌های ما هم این اتفاق بیافتد، سیستم تشخیص مربیان هم راه‌اندازی شده‌است که درجه مربی را مشخص می‌کند.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۴۸ ساعتی است که مهمان حضرت رضا(ع) هستیم، از شورای شهر شروع کرده و با دوستان آموزش و پرورش، سپاه و ارتش، ستاد مشترک، استاندار و شهردار و در آینده جلسه خواهیم داشت، همچنین با هیأت‌های کل استان، کل مربیان استان و بعد هم با رئیس سازمان برنامه بودجه استان جلسه داریم و همه برای این است که کشتی خراسان رضوی به روزهای خوب خودش برگردد، کشتی جزئی از فرهنگ ایران است.

وی در رابطه با سند توسعه کشتی، توضیح داد: ما پس از یک سال کار فشرده توانستیم برنامه‌ای هشت ساله بنویسم و تمام کارشناسان و کسانی که حرف داشتند در کشتی را دعوت کردیم، ابتدا آسیب شناسی کردیم و بعد برنامه هشت سال را تا سال ۲۰۲۸ چیدیم، امروز اصلاح آخرش را انجام می‌دهیم و هیأت رئیسه مشخص شود، از آنجایی که محور مجمع را هم داریم می‌توانیم ابلاغ کرده و شروع کنیم، البته شروع هم کرده‌ایم، برای نخستین‌بار این کار در کشتی ایران اتفاق افتاده است.

دبیر در یک جمله خاصیت این سند را المپیک محور بودن کشتی ایران عنوان و اظهار کرد: نباید جام جهانی را بزرگ کنیم، شاید تصمیم بگیریم به عنوان یک مسابقه آسیایی را برای اینکه به المپیک بازیکن لطمه نخورد، نفرستیم، پیرو این سند تمام استان‌ها باید سند توسعه خود را برای کشتی بنویسند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: زمانی به دوستان می‌دهیم تا آن‌ها نیز برنامه را بنویسند، کاهش حمایت از کشتی برای بی‌برنامگی کشتی است، با برنامه می‌شود خیلی چیزها را مدیریت کرد.

وی در رابطه با برنامه برای لیگ کشتی و تیم ملی کشتی ایران، تأکید کرد: دوران سختی را در دوران کرونا داشتیم و بعضی‌ها به برگزاری لیگ امسال نقد دارند، این عزیزان بروند و لیگ امسال را با لیگ چند سال پیش که لیگ را از بین بردند، مقایسه کنند.

دبیر عنوان کرد: در همین شرایط کرونا انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم، دو روز پیش دومین اردو تیم ملی تمام شد، خیلی سخت بود که ما ۹۰ کشتی‌گیر و مربی و کادر را در قرنطینه نگه داریم، هزینه‌ای هم تحت عنوان تست کرونا به ما تحمیل شده که بر هزینه‌های عجیب و غریب ما افزوده شده است.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: اردو بعدی فرنگی از دو روز دیگر شروع می‌شود و باز هم این شرایط را داشتیم، در این دوران کرونا مانند قدیم نمی‌توانیم بگوییم حریف تمرینی از بیرون بیاید، باید همه را در اردو آورده تا با هم تمرین کنند، در فروردین نیز مسابقات کسب سهمیه برگزار می‌شود.

وی در رابطه با بودجه کشتی با بیان اینکه هیچوقت از بودجه کشتی راضی نیستم، گلایه کرد: نیاز ما در کشتی نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان است ولی چیزی که مصوب کردند ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۹۸ به ما داده شد، البته آقای سلطانی‌فر بسیار تلاش می‌کنند که کمک ما باشند و بودجه وزارت ورزش هم انصافا کم است، با این بودجه‌ها نمی‌توان کمکی کرد، امروز هم دیدید که به هیأت استان هم پولی نداشتیم بدهیم، برای ۱۴۰۰ هم لایحه پیشنهادی ‌است و زمانی قانون می‌شود که مجلس تصویب کند.

باید برای کشتی خراسان رضوی برنامه دیگری طراحی شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در ادامه اظهار کرد: باید برای کشتی خراسان رضوی برنامه دیگری طراحی شود، کشتی خراسان سابقه بسیار درخشانی دارد، بزرگانی در کشتی مانند آقایان موسوی و خادم را از دست داده‌ایم، کشتی استان ادعایی نداشته است که خود را با سال‌های گذشته مقایسه کند، در خراسان رضوی سال ۱۳۹۷ بسیاری از رشته‌های ورزشی در حاشیه رفته بودند و برای اینکه کشتی به استان برگردد نیاز به اقداماتی مانند برگزاری لیگ و جام‌های مختلف بود که خوشبختانه نتیجه هم داد.

فرزاد فتاحی ادامه داد: جلساتی با اعضای شورای شهر و شهردار ورزش دوست مشهد داشتیم تا با ایجاد شورای عالی ورزش در شهرداری موافقت شد، ۱۰ میلیارد تومان برای ورزش‌های قهرمانی ما مصوب شده است، ۳۱۴ میلیون تومان به کشتی استان کمک مالی داشتیم و شهرستان‌ها ۹۱ میلیون تومان اعتبار گرفتند، حدود ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه کشتی در استان هزینه می‌کنیم و اینها همه با توجه به بحران اقتصادی سال ۹۸ است که حدود ۹ میلیارد تومان بودجه ورزش ما کم شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ میلیارد تومان بودجه کشتی به دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان تبدیل شده است و ما با اولویت‌بندی این مبلغ را هزینه کردیم، خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی، تدوین برنامه‌های آینده و اقداماتی دیگر از اقدامات ما بود که در فضای مجازی هم در رابطه با این اقدامات فعالیت‌هایی کردیم، به کشتی استان به شرط اینکه برنامه مشخصی داشته باشد باید ویژه رسیدگی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: در این چند سال اخیر مشکل ما عدم حمایت فدراسیون‌ها از هیأت‌های استانی بوده است، حتی ۷۰ درصد حق آن‌ها را پرداخت نمی‌کنند، باید برای ورزش خراسان رضوی فضای خوبی بسازیم و فعالیت بیشتری کنیم.

۲۰۰ میلیون تومان پاداش برای راهیابی به المپیک

فتاحی با بیان اینکه دوست داشتیم از خراسان رضوی ورزشکارانی به المپیک اعزام شوند، تشریح کرد: ۲۰۰ میلیون تومان پاداش که ۱۰۰ میلیون از سمت ما و ۱۰۰ میلیون از سمت شهرداری به عزیزان داده می‌شود.

خراسان رضوی ۲۵ مدال در سال ۱۳۹۸ کسب کرد

دبیر هیأت کشتی خراسان رضوی نیز در رابطه با گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ مجمع عمومی سالانه هیأت کشتی، گفت: ۱۵ مسابقه در استان برگزار شده است، جمع شرکت‌کنندگان ۲ هزار و ۱۰۴ نفر و در مجموع ۲۱۳ تیم که بیشترین ۲۶ با ۲۵۳ شرکت‌کننده و کمترین تیم پنج تیم با ۵۲ شرکت کننده(بانوان) حضور یافتند.

مسعود ریاضی افزود: میزبانی و اعزام تیم به مسابقات ۲۷ مورد بوده است که ۱۳ مورد میزبانی و ۱۴ مورد اعزام داشته‌ایم، ۱۰ مورد اعزام و میزبانی مسابقات بین‌المللی همراه با کسب ۱۳ طلا ۴ نفره و ۴ برنز بود، همچنین در مسابقات ملی نیز ۲۵ مدال کسب کردیم که شامل ۶ طلا، هفت نفره و ۱۲ برنزبود، ۱۵ مربی و داور اعزامی آسیایی و جهانی نیز داشتیم، ۶۴ نفر به اردو تیم ملی دعوت شدند، همچنین تیم مشهد در لیگ دسته یک اول شد و در لیگ برتر نیز تیم طوس که ثبت جهانی هم شده است، حضور داشت.

وی ادامه داد: ۲۱ تخته تشک با کمک اداره کل تهیه شد، معیارها برای تحویل این تشک‌ها، مدال‌آوری در سطح ملی و نقاط محروم استان بود و اگر خودشان در بخشی از خرید این مشارکت می‌کردند ما به دلیل ایجاد تحرک در هیأت، این کارشان را لحاظ می‌کردیم، همچنین وضعیت شهرستان‌ها را رصد کردیم و نقشه‌هایی برای سلف مجاور سالن حمید توکل در حال جریان است.

دبیر هیأت کشتی خراسان رضوی بیان کرد: ۱۶۸ نفر مربی در استان داریم، اعضا تیم ملی استان ۵ نفر است، آمار مربیان در سمت مربی تیم ملی چهار نفر و همچنین پنج داور بین المللی داشتیم، گزارش مالی ما دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان بوده است که لیگ یک میلیارد و ۵۰۰ بوده و هزینه‌های هیأت دو میلیارد و ۷۹ میلیون تومان بوده است که اداری و مسابقات و اردوهای کشتی گیران و خرید تشک و تجهیزات اداری بوده و موجودی حساب سال ما ۱۸۰ میلیون تومان است. 

۲۸ شهرستان از ۳۰ شهرستان ما فعال شدند

در ادامه نایب رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی تشریح کرد: در بازدید از شهرستان‌ها متوجه شدیم تعداد کمی از هیأت‌های استان فعال هستند، خوشبختانه با تشک‌هایی که خریداری شده با کمک سپاه هر شهرستان توانستیم از ۳۰ شهرستان استان ۲۸ هیأت شهرستان را فعال کنیم، کشتی زمانی فعال می‌شود که شهرستان‌های ما فعال باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.