مشاور نخست وزیر عراق در پی اظهاراتش درباره سردار سلیمانی که با واکنش مقامات عراقی مواجه شد، از مردم عذرخواهی کرد.

عذرخواهی مشاور نخست وزیر عراق درپی اظهاراتش درباره سردار سلیمانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری الموارد، هشام داوود، مشاور نخست وزیر عراق از اظهاراتش درباره سردار سلیمانی در بیانیه ای عذرخواهی کرد.

وی در این بیانیه تاکید: واکنش ها در محافل عراقی در پی گفت وگویم با شبکه بی بی سی همچنان ادامه دارد.

داوود گفت: این واکنش های همراه با خشم را درک میکنم و باید یک بار دیگر توضیح دهم که آن دقائق تقطیع شده بخشی از یک فیلم طولانی است که هنوز پخش نشده است و اگر کسی در صحبت های من دقت کند خواهد دید که هیچ توهینی به شخصیت هایی که نام آنها آمده، نشده است.

وی گفت: امیدوارم این توضیحات به مثابه عذرخواهی بنده از تمام کسانی باشد که بدون قصد از اظهارات من ناراحت شدند.

مشاور مصطفی الکاظمی اخیرا در گفتوگویی با شبکه بی بی سی مدعی شده بود که سردار سلیمانی احساس می‌کرد که هر وقت می خواهد می تواند وارد عراق شود و یا از کشور خارج شود و قوانین و اصول عراق جزو اولویت‌های او نبود.

این اظهارات هشام داوود با انتقاد شدید مسئولان عراقی رو به رو شد.

هشام داوود پیشتر هم با رو به رو شدن با انتقادات گسترده در بیانیه ای توضیحاتی در رابطه با اظهارات اخیر خود علیه سردار سلیمانی ارائه داد.

وی در این بیانیه گفت: اخیرا گفت وگویی از من با شبکه بی بی سی بریتانیا در رسانه ها منتشر شد و در آن گفتوگو به عنوان مشاور نخست وزیر معرفی شدم، در این راستا دوست دارم توضیحات زیر را ارائه دهم:

اولا: این گفت وگودر چارچوب یک فیلم ضبط شده و تاریخی بود و دو ماه قبل از انتشار ضبط شده بود.

ثانیا: در این فیلم با زبان آزاد صحبت کردم ‌و به عنوان پژوهشگر متخصص امور عراق حاضر شدم نه با سمت رسمی.

ثالثا: صحبت های من در این گفت وگو برگرفته از اطلاعاتی است که طی چند سال تحقیق و پژوهش به آن ها رسیدم و لزوما اطلاعات دولتی نیستند.

هشام داوود در این بیانیه همچنین تاکید کرد:به هر حال دوست دارم که بر پایبندی خود به قوانین و اصول دولت ملی عراق تاکید کنم و اگر برداشت اشتباه و یا سوتفاهمی شده است بی منظور بوده است.

رسانه های عراقی امروز اعلام کردند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تمام فعالیت های هشام داوود را به حالت تعلیق درآورده و تاکید کرده است که از این پس فعالیت رسانهای تمام مسئولان امنیتی و نظامی بدون اخذ مجوز قبلی ممنوع است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    3 0
    چقدر اینا بی چشم رو هستن لعنتی ها