رییس اداره مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با لغو محدودیتهای کرونایی اخیر برای سفرهای جاده‌ای، ورود خودروی سواری به این استان طی سه روز نخست هفته جاری در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

لغو محدودیتها سفر به خراسان رضوی را ۴۰ درصد افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حسینی عشرت‌آباد افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از دستگاههای تردد شمار در ۹ ورودی استان خراسان رضوی طی روزهای ۱۳ تا ۱۵ دی ماه، ۴۱ هزار و ۲۰ دستگاه خودروی سواری سبک وارد خراسان رضوی شده‌اند که این رقم در روزهای ششم تا هشتم دی ماه ۲۹ هزار و ۳۹۴ دستگاه خودرو بوده است.

وی به خروج ۳۸ هزار و ۸۷۳ دستگاه خودرو در بازه زمانی یاد شده از خراسان رضوی هم اشاره کرد و گفت: رفع محدودیتهای سفر جاده ای، افزایش ۲۶ درصدی خروج و سفر از مبدا استان را نیز به همراه داشته است که در مقایسه با آمار ۴۰ درصدی ذکر شده، نشان دهنده ورود بیشتر مسافران از دیگر مناطق به این استان است.

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ابتدای هفته جاری ۱۶۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه خودروی سواری وارد مشهد شد که در مقایسه با هفته گذشته رشد ۱۰ درصدی را نشان می دهد حال آن که در این مدت ۱۵۱ هزار و ۷۷۱ خودروی سواری از مشهد خارج شد که رشد ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

حسینی افزود: مقایسه آمار سامانه‌های تردد شمار نصب شده در پنج ورودی مشهد نشان می دهد به دلیل اینکه مشهد شهری میلیونی و مهاجر پذیر است با لغو محدودیتها مردم قصد سفر و بازدید از شهرهای خود را داشته‌اند لذا درصد آمار خروج خودروها به مراتب بیشتر از ورود آنها به این کلانشهر است.

خراسان رضوی به عنوان پنجمین استان پهناور کشور با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

بنا بر آخرین اعلام  سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه شنبه ۹۸ بیمار دیگر در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند که نشان می دهد آمار قربانیان این ویروس در ایران پس از ماهها به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.