تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس نتیجه اعتماد به جوانان انقلابی بود، گفت: در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرکجا از گردنه‌های سخت و هولناک با موفقیت و سربلندی عبور و توفیقات بزرگی را کسب کردیم به برکت اعتماد به جوانان مؤمن و انقلابی بوده که نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است.

پیروزی در دفاع مقدس نتیجه اعتماد به جوانان انقلابی بود/ استقامت در پرتوی معرفت و اعتماد به خدا پیام شهدای هویزه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی شب گذشته در یادواره شهادت شهید سید محمدحسین علم الهدی و یارانش در حماسه هویزه که با حضور جمع محدودی از خانواده معظم شهدا و زائران بارگاه امام رضا(ع) با رعایت دستورالمعل‌های بهداشتی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را حداقل وظیفه‌ در راه ادای دین به شهیدان دانست و اظهار کرد: شهدا با فداکاری، ایثار و نثار خون خود از استقلال، عزت و ناموس این کشور دفاع کردند و ما به آن‌ها بسیار مدیون هستیم.
وی با بیان اینکه «شهید» در مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) از جایگاه بسیار ممتاز و برجسته‌ای برخوردار است، عنوان کرد: از منظر قرآن کریم و روایات، از جمله کسانی که در روز قیامت در کنار انبیاء، امامان و معصومین به اذن خداوند اجازه شفاعت دارند، شهدا هستند، که نشان دهنده جایگاه رفیع شهادت است.

شهید در اسلام نشانی برای بیان کمال خوبی‌هاست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی عنوان «شهید» در اسلام را برند و نشانی برای نمایش کمال خوبی‌ها معرفی و تصریح کرد: در روایات اسلامی برای نشان دادن کمال اجر و ثواب عملی، آن را به جایگاه شهادت تعبیر می‌کنند. در تعاریف اسلامی شهید بالاترین و بهترین مقام و جایگاه است، بطوریکه از مقام شهید و شهادت برای نشان دادن کمال سعادت انسان استفاده می‌شود.
وی در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های شهدای حماسه هویزه پرداخت و با بیان اینکه این شهدای گرامی به خداوند اعتماد و امید داشتند، ابراز کرد: شهدا به فضل الهی امیدوار و معتقد بودند و با توکل به خداوند در پیمودن راه حق به خود تزلزل راه نمی‌دادند.
تولیت آستان قدس رضوی شهدای هویزه را جوانان مؤمن، انقلابی و دلیرمردان سرافرازی خواند که دل‌هایی لبریز از ایمان داشتند و با سلاح بسیار اندک در برابر بعثی‌های تا بن دندان مسلح و مجهز به مدرن‌ترین و قوی‌ترین سلاح‌ها ایستادند و کوچک‌ترین هراسی به خود راه نمی‌دادند.
وی گفت: آیه شریفه «حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر» ذکری بود که شهدای هویزه بر لب داشتند و همچنین این آیه همان ذکری بود که شهید سلیمانی با استعانت به آن به مصاف داعش تا بن دندان مسلح رفت و ابهت پوشالی آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع مفلوک و ضعیف منطقه را شکست.

شهدای هویزه نماد واقعی «جوان مؤمن انقلابی»
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی شهدای هویزه را نماد واقعی «جوان مؤمن انقلابی» در بیانات رهبر معظم انقلاب توصیف و تصریح کرد: این قبیل دلیرمردان یکی از دلایل تأکید رهبری معظم انقلاب نسبت به استفاده از جوانان مؤمن انقلابی در مدیریت کشور است، یعنی جوانانی که جز خدا از هیچ قدرت و دشمنی ترس ندارند و تنها توکلشان بر خداست، دارای روحیه جهادی هستند و به توانایی‌های خدادادی این ملت و کشور باور دارند.
وی پیروزی در دفاع مقدس را نتیجه اعتماد به جوانان انقلابی دانست و افزود: در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرکجا از گردنه‌های سخت و هولناک با موفقیت و سربلندی عبور و توفیقات بزرگی را کسب کردیم به برکت روحیه جوانان مؤمن و انقلابی بوده که نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است.

«معرفت دینی» رمز نجات از انحرافات
تولیت آستان قدس رضوی یکی دیگر از ویژگی‌های شهدای هویزه را برخورداری از بن‌مایه‌ها و پشتوانه‌های عمیق فکری و اعتقادی برشمرد و ابراز کرد: جوان معدن انرژی و شور است، اما زمانی این انرژی برای جامعه مفید خواهد بود که از پشتوانه معرفتی برخوردار باشد؛ شهید علم الهدی، این قهرمان ۲۲ ساله هویزه از پشتوانه فکری، اعتقادی و معرفتی برجسته‌ای برخوردار بود.
وی گفت: شهدای هویزه از جمله شهید علم الهدی دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد و تعدادی دیگر از شهدا از دانشجویان و دانش‌آموزانی بودند که در هویزه دلیرانه در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند. شهدایی که مروری بر زندگی ایشان چگونگی خودسازی آن‌ها را آشکار می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: این شهید والامقام در دامان پدری عالم همچون سید مرتضی علم‌الهدی رشد کرد و سپس در مسجد کرامت پای منبرهای مقام معظم رهبری کسب فیض و تحت تعالیم نورانی شهید هاشمی نژاد پرورش یافت.
وی برخورداری از بن‌مایه‌های معرفتی را رمز مفید بودن شور انقلابی جوانان دانست و گفت: اگر جوانی پرشور و انقلابی باشد اما از بن‌مایه‌های معرفتی بی‌بهره باشد، نه‌تنها مفید نخواهد بود بلکه مضر نیز هست؛ اوایل انقلاب دیدیم عده‌ای از جوانان پرانرژی، اسلام دوست و فعال در انقلاب را که به دلیل بی‌بهره بودن از معرفت، بصیرت و پشتوانه‌های عمیق فکری و اعتقادی، در دام منافقین گرفتار شدند و موجب شهادت بسیاری از مردم بی‌گناه و علمای بزرگی همچون شهید دستغیب، مدنی و اشرفی اصفهانی شدند.
تولیت آستان قدس رضوی ضمن توصیه به جوانان برای کسب معرفت و عمق‌بخشی به اعتقادات، شناخت و اقدام به‌موقع را از دیگر ویژگی‌های شهدای هویزه خواند و تصریح کرد: این شهدای عزیز ضمن اینکه خطر را خوب شناختند و درست درک کردند، به هنگام وارد میدان شدند، مفهوم «آتش به اختیار» در بیانات رهبر معظم انقلاب به معنای درک درست از نقطه آسیب، اقدام صحیح و مقابله به هنگام با آن است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی استقامت در پرتوی معرفت و اعتماد به خدا را پیام شهدای هویزه معرفی و ابراز کرد: شهدای ما عمدتا دارای ویژگی‌ها شهدای حماسه هویزه هستند، وصیت‌نامه‌های شهدا دنیایی از معرفت و عرفان است، شهدا راه هفتادساله در عرفان و معرفت را با نثار خون خود در راه خدا و اسلام یک شبه طی کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.