کرج- بیمارستان امام خمینی(ره) یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور به ویژه در بخش آنژیوگرافی است که سال‌ها در کما به سر می‌برد.

گره کور بیمارستان امام خمینی کرج باز نشد

قدس آنلاین-گروه استان ها: مشکلات این بیمارستان ازآنجا آغاز شد که تعرفه‌های دریافتی به بهای دولتی محاسبه شد و لذا درآمد بیمارستان به‌اندازه یک‌پنجم کاهش یافت که این کاهش بسیار شدید حقوق کارکنان را نیز پاسخگو نبود.

ازآنجاکه مالکان بیمارستان امام خمینی دستگاه‌های دولتی هستند و بنیاد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌ها و استانداری البرز در آن سهیم هستند لذا طبق مصوبه مجلس برای دریافت تعرفه‌های آن قیمت‌های دولتی وضع شد.

بیمارستان امام خمینی که چندی پیش افزون بر ۹۰۰ نفر کارکنان داشت به دلیل مشکلات مالی نتوانست این تعداد از افراد را حفظ کند و لذا با ریزش بسیاری از نیروها و افراد متخصص روبرو شد.

عدم پرداخت دستمزد پزشکان از سال ۱۳۹۴ به بعد و مطالبات روی‌هم انباشته‌شده پرستاران موجب شد تا کارکنان این مجموعه افزون بر ۳۰ بار دست به تجمع اعتراض‌آمیز بزنند و افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی به بار بیاورد.

متأسفانه خبر خلعید مالک فعلی این بیمارستان گرچه امید به‌ تعیین تکلیف این بیمارستان را افزایش داده است اما هنوز فعالیت این مرکز درمانی در هاله‌ای از ابهام است.

سازمان همیاری شهرداری استان البرز و بنیاد شهید از سهامداران عمده این بیمارستان هستند. از سوی دیگر اگرچه مالک فعلی بیمارستان با حکم قضایی خلعید شده اما این حکم به معنای پایان پیگیری‌های حقوقی برای روشن شدن تکلیف این بیمارستان نیست.

گره کورتر

گرچه در سال ۹۶ تصمیم گرفته شد که این بیمارستان در قالب مزایده واگذار شود و بنا بر اظهارات مسئولان ۸ بار مزاریده برگزار شد اما ظاهراً کمتر کسی حاضر به قبول این مسئولیت بود اما  درنهایت در سال ۹۸ خریداری در این مزایده برنده شد .

بنا بر اظهارات مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری استان البرز خریدار این بیمارستان قسط اول بانکی خود را پرداخت نمی‌کند و لذا از همین‌جا گره دیگری بر مشکلات این بیمارستان افزوده شد.

قدرت الله شمیرانی در این رابطه توضیح می‌دهد: هدف از فروش بیمارستان این بوده که هم تعهدات اجرا و حقوق کارکنان و بازنشستگانی که در این بیمارستان کار می‌کردند، پرداخت شود و هم بیمارستان احیا شود اما هیچ‌کدام از آن‌ها طی این ۱۵ ماه انجام‌نشده است و باوجود تذکرات مسئولان استان به‌ویژه نماینده محترم ولی‌فقیه، استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای احیای این بیمارستان در شرایط سخت کرونایی، آن‌ها نتوانستند بیمارستان را فعال و تعهدات را اجرایی کنند.

وی ادامه می دهد:  خسارت‌های مالی واردشده به بیمارستان به دلیل پرداخت نکردن دیون، در حال افزایش نیز هست. البته موضوع در محاکم قضایی مطرح‌شده و خسارات را مطالبه کرده‌ایم.

این مسئول یادآور می شود: مزایده و قرارداد به دلایل مختلف و عدم اجرای تعهدات، در شرایط انحلال است و ازنظر ما خریداران متصرف غیرقانونی هستند چون اول آذرماه امسال به آن‌ها اعلام کردیم که قرارداد، منحل شده و باید بیمارستان را تحویل دهند اما امتناع کردند. لذا ما از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری هستیم.

تعهدات دوطرفه است

گفتنی است مسئولان سازمان همیاری شهرداری استان البرز در حالی از سرباز زدن تعهدات مالک این بیمارستان سخن می‌گوید که رئیس فعلی بیمارستان امام خمینی(ره) کرج ادعا می‌کند تعهدات دوطرفه بوده است.

مهدی خسروی بابیان اینکه ناگهان در حین انجام فعالیت نامه انحلال قرارداد سرمایه‌گذاران با این بیمارستان صادر شد می‌افزاید: دلایل صدور این نامه عدم اجرای تعهد از سوی ما بود که این مورد باید متقابل صورت گیرد درواقع تعهدات طرف مقابل هم انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون و شرع فعالیت خود را ادامه می‌دهیم و ازنظر ما این لغو فعالیت به دلایل واهی است، گفت: با این اتفاقات در پرداخت‌ها محتاط‌تر می‌شویم و در غیراین‌صورت تا زمانی که تعیین تکلیف نشود نسبت به پرداخت‌ها منع داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.