همزمان با ۱۷دی سالروز قیام زنان مشهد علیه قانون بی حجابی در سال ۵۶ جلسه خوانش کتاب «روز آزادی زن» با همکاری دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با حضور نویسنده کتاب در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

خوانش کتاب روز آزادی زن در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ همزمان با ۱۷دی سالروز قیام زنان مشهدی علیه قانون بی حجابی در سال ۵۶ جلسه خوانش کتاب روز آزادی زن با همکاری دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و  با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان،مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سمیه ذوقی،نویسنده کتاب در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به مجاهدت هایی که در طول سالیان مبارزه علیه طاغوت در سالهای انقلاب اسلامی  انجام شد، گفت: یکی از ارکانی که کشتی انقلاب را در تلاطم سالهای مبارزه یاری رسان بود همراهی زنان این مرز و بوم با انقلاب بود.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، کشف حجاب را در دوره پهلوی اوج دشمنی استکبار با دین و عقیده مردم عنوان کرد وادامه داد: ما وظیفه داریم اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به تاریخ انقلاب اسلامی افزایش دهیم و جمع آوری خاطرات شفاهی ایام انقلاب در قابل کتابهایی مانند «روز آزادی زن» به کسب آگاهی اجتماعی مردم کمک می کند.
وی به اثرات نهادینه شدن حجاب در جامعه از دیدگاه شهید مطهری اشاره کرد وادامه داد:آرامش روانی جامعه ،حفظ ارزش و مقام زن ، استحکام پیوندخانوادگی و استواری جامعه از جمله اثرات و نتایج حجاب و عفاف در جامعه است.
در ادامه این مراسم سمیه ذوقی نویسنده کتاب «روز آزادی زن» در خصوص مراحل و نحوه نگارش کتاب مطالبی ارائه کرد.
وی گفت:این کتاب حاصل  گردآوری خاطرات بیش از ۱۵۰ نفر از کسانی است که در سال ۱۳۵۶ در تظاهرات روز ۱۷ دی در مبارزه با بی حجابی شرکت داشتند.
 وی ادامه داد: رژیم پهلوی دوم، سالروز اعلام کشف حجاب رضاخانی در ۱۷دی سال ۱۳۱۴ را روز آزادی زن نامیده بود و تمامی سیاستهای رژیم به گونه ای برنامه ریزی شده بود که بی حجابی را آزادی و باعث رشد و ترقی زن وانمود کنند.
نویسنده کتاب «روز آزادی زن» ادامه  داد:در تظاهرات اعتراضی روز ۱۷دی ۵۶ بیش از ۲۰۰زن مسلمان و مبارز مشهدی در تظاهرات از فلکه آب به سمت میدان شهدا حضور داشتند که با حمله ایادی رژیم، ۲۴ نفر از این زنان دستگیر شدند.
وی درادامه به خوانش قسمتهایی از کتاب «روز آزادی زن» پرداخت.
در پایان این مراسم از پوستر مسابقه کتابخوانی «روز آزادی زن» رونمایی شد.
این مسابقه کتابخوانی در قالب چهارگزینه ای، تهیه پادکست و پوستر از ۱۷ دیماه تا ۱۷ بهمن ماه در بستر سامانه سماک نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت شرکت علاقه مندان در مسابقه قبال رویت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.