رییس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: دومین بازار عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در این استان با عنوان "روستابازار" در شهرستان فریمان افتتاح شد.

دومین روستابازار خراسان رضوی در فریمان بهره‌برداری شد

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری ‌مقدم افزود: این بازار در زیربنای ۱۰۰ مترمربع با پنج غرفه و سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آماده‌سازی و تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه نخستین روستا بازار این استان چندی پیش در مشهد افتتاح شد ادامه داد: ایجاد و راه‌اندازی اینگونه مراکز در مکان‌هایی انجام می‌شود که دارای انبار ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی، سردخانه، واحدهای بسته بندی و فراوری، بازار فروش و توقفگاه خودرو باشد.

رییس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در باراندازهای تعاون روستایی تمامی محصولات کشاورزی، باغی، صیفی و فرآوده‌های دامی استان یا تولید سایر استانها به صورت مستقیم از طریق شبکه تعاون روستایی و به قیمت مزرعه در معرض فروش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت و راه‌اندازی این روستابازارها افزود: طبق هدف‌گذاری انجام شده تا پایان نیمه اول سال آینده ۱۰۵ روستابازار در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

ناصری مقدم ادامه داد: تامین مایحتاج مردم با قیمت مناسب و کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف از طریق عرضه مستقیم محصولات و حذف واسطه‌ها از اهداف و مزایای ایجاد و راه اندازی این بازارهاست.

استان خراسان رضوی از نظر تعداد تشکل‌های تعاون روستایی رتبه نخست را در کشور دارد.

هم اکنون ۶۸۲ تشکل در بخش تعاون روستایی این استان و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن فعالیت دارند و بیش از ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای خراسان رضوی زیرپوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر نیز این استان رتبه نخست را در کشور دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.